Bardzo dynamiczny i responsywny silnik jak na Singapur

Po długich pełnych przejazdach na torze Monza mistrzostwa świata Formuły 1 powrócą na ulice Singapuru po raz piąty w swojej historii.

opublikowany 19/09/2012 à 14:16

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Bardzo dynamiczny i responsywny silnik jak na Singapur

Grand Prix Singapuru charakteryzuje się najniższą średnią prędkością w sezonie po Monako, około 170 km/h. Tor Marina Bay Street ze swoimi 23 zakrętami stanowi prawdziwe wyzwanie Renault Sport F1, który będzie musiał dostosować ustawienia swojego RS27 do tego nietypowego wydarzenia w kalendarzu. „ Po bardzo szybkich torach typu Spa i Monza, jedziemy do Singapuru, na jednym z najwolniejszych torów w sezonie, wyjaśnia Rémi Taffin, szef operacji na torze w Renault Sport F1. Tylko 46% okrążenia pokonuje się przy pełnym obciążeniu, a prędkości maksymalne nie są zbyt duże. Skupiamy się bardziej na liniowości mocy od najniższych obrotów i reakcji silnika podczas przyspieszania. »

Jednym z kluczowych elementów zarządzania wyścigiem będzie zużycie paliwa, jak wyjaśnia Rémi Taffin: „ Będzie to jeden z najwyższych w tym roku. Trasa składa się z następujących po sobie przyspieszań i hamowań. Na początku samochody będą jednymi z najcięższych w całym sezonie. Aby uniknąć dokończenia wyścigu ze zbyt dużą ilością paliwa i stratą czasu ze względu na masę lub ze zbyt małą ilością paliwa, kierowcy nieustannie modyfikują ustawienia silnika, dostosowując bogactwo mieszanki. Ponieważ w tym Grand Prix zapotrzebowanie na moc jest mniej istotne, staramy się oferować tryby z minimalnym wtryskiem paliwa, aby zmniejszyć masę pojazdu. jednomiejscowy na początku. Paliwo działa jak balast podczas pierwszych kilku okrążeń. »

Na torze, na którym konieczne będzie monitorowanie degradacji opony Pirellis, producenci silników będą mogli dostosować ustawienia jednostek napędowych, aby zmniejszyć zużycie opon. „ Na drogach otwartych dla ruchu w normalnych godzinach asfalt jest ścierny, znacząca będzie także degradacja opon, dodaje. Kolejnym istotnym parametrem, który należy wziąć pod uwagę, jest brak osadów gumowych na torze na początku weekendu. Możemy zmniejszyć zużycie opon, dostosowując ustawienia silnika, aby uzyskać stabilność i przyczepność tyłu. Dzięki tym opcjom dajemy zespołom nieco większą swobodę w wyborze strategii. »

Po trudnym Grand Prix na torze Monza, naznaczonym licznymi problemami z alternatorem, Renault Sport F1 spodziewa się, że jednomiejscowe bolidy napędzane francuskim silnikiem zaprezentują się na ulicach Singapuru. „ Wiemy, że mamy potencjał, aby osiągnąć tam dobre wyniki, wierzy Taffin. Od początku sezonu RS27 jest konkurencyjny w mieście i na raczej wolnych torach. Nie możemy się doczekać współpracy z naszymi partnerami, aby pomóc im w osiągnięciu wspaniałego wyścigu. »

0 Zobacz komentarze)