„Konieczne było nieco konserwatywne podejście” dla Pirelli w 2017 roku

Menedżer Pirelli F1, Mario Isola, analizuje zachowanie swoich opon w sezonie 2017, a także osiągi nowych, bardziej miękkich mieszanek w 2018.
 

opublikowany 08/12/2017 à 11:26

Bernard

0 Zobacz komentarze)

„Konieczne było nieco konserwatywne podejście” dla Pirelli w 2017 roku

Rok po dokonaniu rewolucji w formule opon (zwiększenie szerokości o 25%) Mario Isola, dyrektor Pirelli Motorsport, powrócił do AUTOtygodniowo na wnioskach i perspektywach swojego zaangażowania jako jedynego producenta Formuła 1.

Według włoskiego menadżera plan działania został zrealizowany. „Zaczęliśmy siedem lat temu od bardzo jasnego żądania degradacji w celu zwiększenia liczby pit stopów, aby dodać energii występowi. Tym razem, potrzebne były bardziej spójne opony aby piloci mogli z czasem zaatakować. Musieliśmy na nowo zdefiniować wszystkie gumy, używając nowych materiałów. […] A więc tak, duże wyzwanie, ale i satysfakcja z osiągnięcia zamierzonych celów. »

W rezultacie w sezonie 2017 liczba pit stopów była prawie o połowę mniejsza niż w 2016 r. (533 w porównaniu do 933), a część kierowców narzekała na zbyt twarde i trudne do nagrzania podzespoły. « Konieczne było przyjęcie nieco konserwatywnego podejścia, rozpoznaje Mario Isolę. W drugiej połowie sezonu, mając więcej danych z samochodów, byliśmy bardziej agresywni w doborze jakości gumy, ale wybór był ograniczony asortymentem zatwierdzonym na początku roku. Dlatego podjęto decyzję o złagodzeniu całej oferty na rok 2018.”

W przyszłym roku wprowadzona zostanie nowa opona (bardzo miękka różowa ściana boczna). Testy po Grand Prix Abu Zabi posłużyły jako kalibracja dla tego komponentu. „Hyper miękka zapewnia dużą przyczepność, ale degradacja jest odpowiednia […] Będzie idealna na tory miejskie, takie jak Monako i Baku (Azerbejdżan), być może także w Montrealu i Spielbergu. Singapur, nie jestem pewien, bo są 23 zakręty i wysoka temperatura. »

Wreszcie, problem pęcherzy powoduje mniejszy problem dla producenta. „Wygląda na to, że nowy profil przedniej opony i nowa konstrukcja sprawdzają się dobrze. »

Pełny wywiad z Mario Isolą znajdziesz w numerze 2143 AUTOtygodniowo, już dostępny w wersji cyfrowej i w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz