Mercedes W11 łatwiejszy w obliczu udaru cieplnego?

Po napotkaniu pewnych trudności w tym obszarze w 2019 r. Mercedes w dużej mierze skoncentrował swoje prace rozwojowe nad W11 na froncie chłodzenia.

opublikowany 16/02/2020 à 11:02

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Mercedes W11 łatwiejszy w obliczu udaru cieplnego?

Wysokie temperatury nie przypadły mu do gustu Mercedes w 2019 r. Dla niemieckiego zespołu chłodzenie jest nowe jednomiejscowy W11 miał zatem istotne znaczenie przy projektowaniu jednomiejscowego samochodu, któremu zostanie powierzony Lewis Hamilton et Valtteri Bottas w tym roku.

Aby sprostać temu wyzwaniu, dział silników znajdował się oczywiście w centrum procesu mającego na celu osiągnięcie maksymalnej wydajności samochodu w każdych warunkach.

„Podczas pierwszych dwóch wyścigów, kiedy stało się jasne, że nie mamy wystarczającej wydajności chłodzenia, zaczęliśmy pracować nad pracą jednostki napędowej w wyższej temperaturze, przyznaje Andy Cowell, szef zespołu napędowego Mercedes-AMG High Performance Powertrains.

W tym roku dokładamy wszelkich starań, aby to zapewnić wszystkie płyny chłodzące jednostki napędowej działają w wyższej temperaturze.

Zwiększa to różnicę temperatur między tym płynem chłodzącym a temperaturą otoczenia, w której pracujemy, zwiększając wydajność układu chłodzenia. »

Podwozie i aspekt aerodynamiczny mają również ogromne znaczenie w kontrolowaniu temperatur roboczych W11. Dlatego James Allison, dyrektor techniczny Mercedesa, i jego inżynierowie próbowali znaleźć najlepszy kompromis w zakresie wydajności i niezawodności, korzystając z udoskonaleń dokonanych przez jednostkę silnika.

« Stworzyliśmy więcej miejsca na chłodnice w samochodzie – co trudno zrobić w środku sezonu bez ponoszenia wielu kar, mówi Allison.

Możesz to robić pomiędzy sezonami i nie będzie Cię to nic kosztować poza odrobiną wagi. Skorzystaliśmy także z inwestycji, którą wykonała dla nas firma HPP.

Popracowali nad podniesieniem temperatury pracy silnika, co dla nas łagodzi ten parametr, bo im cieplejszy płyn, tym mniej chłodnicy potrzeba do jego schłodzenia. »

Stąd w szczególności obszary przed pontonami, które zostały bardzo dobrze opracowane na W11, który w najbliższą środę w Katalonii wyjedzie na tor, aby rozpocząć zimowe testy 2020.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz