Według Wolffa część pecha Hamiltona została usunięta

Szef Mercedes-Benz Motorsport przyznaje, że niemiecki zespół obawiał się, że wyścig Brytyjczyka zostanie zrujnowany po pierwszym zakręcie wczorajszego wieczoru podczas Grand Prix Meksyku.

opublikowany 31/10/2016 à 15:26

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Według Wolffa część pecha Hamiltona została usunięta

Wygrywając Grand Prix Meksyku przed Nico Rosbergiem, Lewis Hamilton utrzymuje swoje szanse w mistrzostwach, tracąc 19 punktów do kolegi z drużyny przed dwoma ostatnimi wydarzeniami sezonu w Brazylii, a następnie w Abu Zabi.

Jednak przygody pierwszego zakrętu niemal przerwały przebieg egzaminu na kierowcę. Mercedes. Startując z pole position, trzykrotny mistrz świata strzelił prosto w pierwszy zakręt po zablokowaniu koła podczas hamowania.

„Prawa przednia tarcza hamulcowa oblodziła się na okrążeniu formującym i nie mogłem odwrócić tego trendu, – stwierdził były pilot McLaren. Pomyślałem, że może będzie dobrze, ale kiedy wcisnąłem hamulce, zacięło się i strzeliłem prosto w trawę.

Udało mi się przejechać i dotrzeć na drugą stronę toru. Przebiłem oponę i mówię o poważnym. Przez wibracje ledwo widziałem koniec każdej prostej i naprawdę nie wiedziałem, czy moje zawieszenie wytrzyma. Mam szczęście, że nie zniszczyłem opony i nie musiałem wcześniej się zatrzymać. »

Incydent na pierwszym zakręcie spowodował również zimne poty na ścianie serwisowej Mercedesa, gdzie decyzja o zatrzymaniu Hamiltona czy nie była przedmiotem intensywnej debaty.

Paddy Lowe, dyrektor wykonawczy odpowiedzialny za technikę, szczególnie zapamiętał precedens Kimi Räikkönena w McLarenie w 2005 roku, kiedy Fin przejechał na torze Nürburgring 20 okrążeń ze znacznymi wibracjami, zanim zobaczył, jak jego zawieszenie słabnie w ramach przygotowań do mety. możliwe zwycięstwo.

„W normalnym wyścigu zatrzymalibyśmy go ze względu na ryzyko uszkodzenia opony lub może czegoś gorszego, ale oczywiście dzisiaj zatrzymanie kosztowałoby go mistrzostwo, wyjaśnione Toto Wolff, szef Mercedes-Benz Motorsport.

Odbyliśmy długą debatę z inżynierami, balansując pozytywne i negatywne aspekty tej decyzji, i na każdym kroku monitorowaliśmy liczby. Ostatecznie część tegorocznego pecha Lewisa została dzisiaj usunięta dzięki przejściu przez tę sytuację. »

Zapoznaj się z analizą Grand Prix Meksyku w numerze 2087 AUTOtygodniowo, dostępny dziś wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od czwartku w kioskach.

0 Zobacz komentarze)