W poniedziałkowy wieczór FIA ujawniła decyzje podjęte na pierwszym posiedzeniu Komisji ds F1 w 2024 roku, które odbyło się w biurach Formula One Management (FOM) w Londynie. Jeśli głównym tematem dyskusji skupiliśmy się na formacie Sprintu i reorganizacji tych konkretnych weekendówKomisja dokonała także kilku zmian w regulaminie technicznym i sportowym przed nadchodzącym sezonem.
Decyzja pierwsza: zwiększenie ilości jednostek napędowych w całym sezonie. Maksymalna dozwolona liczba wzrośnie z trzech do czterech w latach 2024 i 2025. Oznacza to, że każdy kierowca będzie miał na cały sezon cztery silniki spalinowe (ICE), cztery MGU-K, cztery MGU-H i cztery turbosprężarki. Logiczny wybór, biorąc pod uwagę kalendarz XXL, który czeka na kierowców i zespoły z 24 Grand Prix zaplanowanymi na 2024 rok, o dwa więcej niż w 2023 roku (w związku z odwołaniem GP Chin i Emilii-Romanii).
DRS włączył się jedno okrążenie wcześniej
Na koniec komisja precyzuje również, że kontynuowano dyskusje na temat nowych rozporządzeń na rok 2026, „szczególnie w kwestiach finansowych i zrównoważonego rozwoju”.
CZYTAJ TAKŻE > Hamilton-Ferrari: zderzenie legend!
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Yves-Henri RANDIER
06 o 02:2024
W końcu trochę GBS (zdrowego rozsądku) w F1, najwyższy czas. Będziesz musiał wytrwać!