Tylko jedna bezpłatna sesja treningowa na torze Imola: „Głupia” według Verstappena

Kierowca Red Bulla jest szczęśliwy, że może jeździć na włoskim torze, ale wolałby mieć więcej czasu na torze. 

opublikowany 06/08/2020 à 19:39

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Tylko jedna bezpłatna sesja treningowa na torze Imola: „Głupia” według Verstappena

Ogłoszenie skróconej formuły weekendu Imola (31 października - 1 listopada) nie omieszkało wywołać reakcji kierowców, na ogół entuzjastycznie nastawionych do idei ścigania się na dawnej scenie Grand Prix San Marino. 

Z pola 2020 jedynie Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) pobiegł tam w konkurencji z F1, którego ostatnia wizyta w Emilii-Romanii miała miejsce w 2006 r. 

Niektórzy lubią Lance Stroll pojechałem tam w ramach promocji. 

« Trasa była już szybka Formuła 3– wspomina Kanadyjczyk z Racing Point. To tor, który lubię i na którym wygrywałem wyścigi. Spodziewam się, że jazda F1 będzie naprawdę świetną zabawą ". 

Inni natomiast nigdy nie zakładali na nim koła. Dzieje się tak na przykład w przypadku Kevin Magnussen (Haas), który planuje wyruszyć na zwiad za kierownicą F3, tak jak zrobili to kierowcy McLaren na Silverstone przed wznowieniem sezonu 2020. 

« Posiadanie tylko jednej darmowej sesji treningowej będzie bardzo dużym wyzwaniem, ponieważ nigdy nie byłem w Imoli– podkreśla Duńczyk. Muszę bardzo, bardzo szybko nauczyć się układu ". 

F1 potwierdziła, że ​​podczas tego bezprecedensowego Grand Prix Emilii-Romanii zaplanowano tylko jedną bezpłatną sesję, W sobotę rano między 10:00 a 11:30. Następnie o 14:00 odbędą się kwalifikacje, a następnie wyścig w niedzielę. 

Si Romain Grosjean (Haas) przyjmuje tę nowość z zainteresowaniem i ciekawością, nie dotyczy to wszystkich. 

« Pomysł uważam za głupi, krzyknął Max Verstappen. Jeśli dotyczyło toru, który znamy i na którym jeździliśmy już nowoczesnymi bolidami F1, nie ma problemu. Zamiast dawać nam jedną 1-godzinną sesję, zaplanuj dwie 30-minutowe sesje, a to wystarczy, aby mieć pewność, że wszystko zadziałało. Szkoda, bo to świetny tor i nie mogę się doczekać, aż tam pojadę. ".

 Znając zdolności adaptacyjne kierowców i zespołów Formuły 1, nie martwimy się nimi zbytnio. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)