Vasselon rozszyfrowuje Singapur

Przed Grand Prix Singapuru Pascal Vasselon, dyrektor generalny ds. podwozia Toyoty, omawia charakterystykę układu miejskiego, a także nowe funkcje, które pojawią się w TF109.

opublikowany 23/09/2009 à 14:39

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Vasselon rozszyfrowuje Singapur

Pascal, jaka jest charakterystyka toru w Singapurze?

Jest to trasa wymagająca znacznego docisku, na której sterowanie odgrywa kluczową rolę. Zakrętów jest wiele, w sumie 23 i bardzo ważne jest, aby znaleźć odpowiedni rytm. Zazwyczaj na torze ulicznym kierowcy muszą znajdować się jak najbliżej barierek, nie dotykając ich, co wymaga dużej koncentracji. (?) Innym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, jest to, że Singapur jest bardzo wymagający w zakresie hamulców.

Opowiedz nam o wybojach na trasie?

W zeszłym roku było wyjątkowo wyboiście. Dlatego też korekty skupiały się głównie na rozwoju zawieszeń w trakcie weekendu. Musieliśmy więc zastosować specjalne ustawienia zawieszenia i myślę, że nie byliśmy jedynym zespołem, który doświadczył tego typu problemów. Organizatorzy powiedzieli nam, że wzięli pod uwagę uwagi i przeprowadzili wymianę nawierzchni. Mam nadzieję, że to pomogło zmniejszyć nierówności; przekonamy się o tym w piątek podczas wolnych treningów.

Czy jest jakiś fragment utworu, który szczególnie Ci się spodobał?

Jest kilka interesujących krzywych, ale szczególnie zapamiętałem numer 10; szykana z wysokimi wibratorami. To rodzaj zakrętu, do którego nie jesteśmy przyzwyczajeni, a który jest bardzo powolny, ale niezwykle trudny, ponieważ jeśli uderzysz w krawężnik, samochód wystartuje i możesz wylądować w ścianie. Kierowcy z pewnością muszą tu pozostać bardzo skupieni.

Czy zamierzasz przynieść nowe kawałki do jednomiejscowy na Grand Prix Singapuru?

Przywieziemy nowe wiadomości samochodowe do Singapuru. Będzie to ostatni pakiet w sezonie na TF109. Skoncentrowaliśmy się na poprawie osiągów samochodu i znaleźliśmy pewną poprawę w kilku obszarach. W ten sposób będziemy mieli coś nowego zarówno dla przedniego, jak i tylnego skrzydła. Po Singapurze będziemy mieli w samochodzie jeszcze dwie nowości i to wszystko w tym sezonie.

0 Zobacz komentarze)