„Ograniczenia toru” po raz kolejny były przedmiotem debaty podczas GP Bahrajnu. Czy było to uzasadnione?
Istnieje kilka podejść do limitów toru i w każdy piątkowy wieczór GP są one dostosowywane. W kwalifikacjach jest to proste, ponieważ czas zostaje anulowany, jeśli kierowca przekroczy dopuszczalny tor. Na przykład w Bahrajnie na czwartym zakręcie kierowca mógłby poprawić swój czas, gdyby skręcił szeroko i dwóch kierowców miało z tego powodu anulowane czasy. Z drugiej strony, w wyścigach kara nie jest natychmiastowa. Istnieje system, który pozwala kierowcy na wykonanie określonej liczby odstępstw przed otrzymaniem ostrzeżenia i kary. Ponadto inny przepis stanowi, że jeśli kierowca uzyska przewagę podczas wyprzedzania, kara jest tym razem natychmiastowa. W interesującej nas sprawie nie sądzę, aby istniały powody do kontrowersji. Oprócz, Verstappen nie był „wokalny”!
Według ciebie musiał zwrócić to stanowisko...
Gdyby któryś z moich zawodników podwoił się w takich okolicznościach, poprosiłbym go o przywrócenie tej pozycji, nie było wątpliwości. I nawet gdyby przyszedł mi do głowy pomysł, aby odwrócić uwagę, nie podjąłbym ryzyka przyjęcia 5-sekundowej kary, ponieważ nigdy nie jesteśmy bezpieczni przed wjechaniem na tor samochodu bezpieczeństwa. Traci się tam dużo więcej niż tylko pierwsze miejsce, podium, a nawet punkty. Dlatego też wszyscy są zainteresowani przywróceniem tego stanowiska.
Czy zasady regulujące granice torów są wystarczająco jasne?
Irytujące jest to, że różnią się one w zależności od obwodów. Czasem stwarzają problem, czasem nie, a widzom bardzo trudno jest je odczytać. Na niektórych torach jest to zabronione wszędzie i przez cały czas, a jeśli zechcesz porozmawiać, wyjaśnimy ci, że w Monako granice toru wyznaczają ślizgi. Argument jest dopuszczalny, ale w tym przypadku niech będzie zakazany wszędzie i przez cały czas.
Plik dotyczący limitów torów znajdziesz w AUTOhebdo nr 2306 dostępnym w wersja cyfrowa i w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)