Vasseur na granicach toru: „Nie ma powodu do kontrowersji… tym razem”

Główny zespół Alfa Romeo wspomina odcinek, który był pierwszym Grand Prix sezonu w Bahrajnie.

opublikowany 10/04/2021 à 15:25

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Vasseur na granicach toru: „Nie ma powodu do kontrowersji… tym razem”

„Ograniczenia toru” po raz kolejny były przedmiotem debaty podczas GP Bahrajnu. Czy było to uzasadnione?

Istnieje kilka podejść do limitów toru i w każdy piątkowy wieczór GP są one dostosowywane. W kwalifikacjach jest to proste, ponieważ czas zostaje anulowany, jeśli kierowca przekroczy dopuszczalny tor. Na przykład w Bahrajnie na czwartym zakręcie kierowca mógłby poprawić swój czas, gdyby skręcił szeroko i dwóch kierowców miało z tego powodu anulowane czasy. Z drugiej strony, w wyścigach kara nie jest natychmiastowa. Istnieje system, który pozwala kierowcy na wykonanie określonej liczby odstępstw przed otrzymaniem ostrzeżenia i kary. Ponadto inny przepis stanowi, że jeśli kierowca uzyska przewagę podczas wyprzedzania, kara jest tym razem natychmiastowa. W interesującej nas sprawie nie sądzę, aby istniały powody do kontrowersji. Oprócz, Verstappen nie był „wokalny”!

Według ciebie musiał zwrócić to stanowisko...

Gdyby któryś z moich zawodników podwoił się w takich okolicznościach, poprosiłbym go o przywrócenie tej pozycji, nie było wątpliwości. I nawet gdyby przyszedł mi do głowy pomysł, aby odwrócić uwagę, nie podjąłbym ryzyka przyjęcia 5-sekundowej kary, ponieważ nigdy nie jesteśmy bezpieczni przed wjechaniem na tor samochodu bezpieczeństwa. Traci się tam dużo więcej niż tylko pierwsze miejsce, podium, a nawet punkty. Dlatego też wszyscy są zainteresowani przywróceniem tego stanowiska.

Czy zasady regulujące granice torów są wystarczająco jasne?

Irytujące jest to, że różnią się one w zależności od obwodów. Czasem stwarzają problem, czasem nie, a widzom bardzo trudno jest je odczytać. Na niektórych torach jest to zabronione wszędzie i przez cały czas, a jeśli zechcesz porozmawiać, wyjaśnimy ci, że w Monako granice toru wyznaczają ślizgi. Argument jest dopuszczalny, ale w tym przypadku niech będzie zakazany wszędzie i przez cały czas.

Plik dotyczący limitów torów znajdziesz w AUTOhebdo nr 2306 dostępnym w wersja cyfrowa i w kioskach.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz