Silnik V12, 1,5 l, sprzęgło nożne i brak pasów bezpieczeństwa, to prawdziwy skok w przeszłość Max Verstappen przed Grand Prix Japonii.
Holender przed udaniem się do Suzuki Red Bull Racing udał się do fabryki testowej Hondy w Tochigi, gdzie mógł wsiąść na pokład RA272, który zwyciężył podczas Grand Prix Meksyku w 1965 r., co było pierwszym sukcesem japońskiego producenta w kategorii premier.
@ Max33Verstappen i @Takumasatoracecer. zabierz dwie legendy na przejażdżkę @ HondaRacingF1 #JapaneseGP
- Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) 10 października 2019 r.
Następnie w 7 roku Verstappen zasiadł za kierownicą zwycięskiego modelu RB2011, podczas gdy były kierowca F1 i zwycięzca Indianapolis 500 Takuma Sato przejął od niego obowiązki za kierownicą RA272.
„To prawdopodobnie najstarszy samochód, jakim kiedykolwiek jeździłem.– skomentował Verstappen. Uczucie jest zupełnie inne, ale dobrze się bawiłem za kierownicą, ciesząc się czystymi emocjami emanującymi z silnika i samego samochodu. To było niesamowite. Nie do końca zmieściłem się w kokpicie, ale co za przeżycie!
Max, poznaj Hondę RA272 #PoweredByHonda pic.twitter.com/cizaUvBzob
- Honda Racing F1 (@ HondaRacingF1) 10 października 2019 r.
Cieszę się, że urodziłem się dużo wcześniej niż samochód, ale jestem bardzo wdzięczny, że mogłem tego spróbować. Nie sądzę, że byłbym w stanie poprowadzić go w zawodach: ten sport poczynił ogromne postępy w ciągu 50 lat! Kiedy później wsiadłem do Red Bulla RB7, pierwszą różnicą, jaką zauważyłem, była obecność pasów bezpieczeństwa.
Wreszcie w RA272 musiałem zmieniać biegi za pomocą sprzęgła nożnego, minęło trochę czasu, odkąd to robiłem. »
Jeśli w tę niedzielę Verstappen zwyciężył na terenach japońskiego producenta, nie ma wątpliwości, że jego napędzany Hondą Red Bull RB15 również przeszedłby do japońskiej legendy.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)