Max Verstappen pragnie większej stanowczości w stosowaniu przepisów związanych z przestrzeganiem ograniczeń torów. Holender był już w tym sezonie wzywany do zamówienia trzy razy za zagryzanie trasy.
Pilot czerwony Byk w szczególności musiał zwrócić kierownictwo GP Bahrajnu Lewis Hamilton po przejęciu kontroli nad wyścigiem poprzez zbyt szerokie przejście na czwartym zakręcie Sakhir.
W ostatni weekend w Portugalii Verstappen mógł zdobyć pole position i najszybsze okrążenie w wyścigu, ale jego wysiłki zostały zniweczone przez stewardów z Portimão, którzy ponownie skasowali jego czasy okrążeń za nieprzestrzeganie ograniczeń toru.
Obecne drugie miejsce w klasyfikacji kierowców za Lewisem Hamiltonem (Mercedes), Verstappen chciałby, aby temat, który w pewnym stopniu psuje ekscytujący początek sezonu, został uregulowany bardziej rygorystycznie.
« Niektóre ścieżki są łatwiejsze do monitorowania niż inne, jeśli chodzi o ograniczenia układu, skomentował kierowca Red Bulla w czwartek w Barcelonie. Musimy znaleźć rozwiązanie. Doskonale zdaję sobie sprawę, że niektóre obwody również chętnie przyjmują MotoGP ale musimy być w stanie znaleźć kompromisy, które odpowiadają obu kategoriom.
Nasza prędkość na zakrętach i poziom przyczepności pozwalają nam naprawdę przekroczyć ograniczenia toru. Czasami trudno jest ocenić, gdzie leży granica. Myślę, że w niektórych miejscach powinniśmy położyć więcej żwiru.
No cóż, nie jest to w interesie torów, które organizują dni jazdy z amatorami. Jeśli ktoś wyjeżdża i wraca na tor, wszędzie rozsypuje żwir, a potem musimy oczyścić tor. Wszystko to kosztuje.
Sytuacja w niektórych przypadkach nadal jest niejasna, w zależności od tego, czy ograniczenie dotyczy białej linii, czy w odniesieniu do wibratora. Musimy ustalić stałe ograniczenie, gdy zbaczasz z kursu ".
Jeśli sytuacja na granicach toru jest czasem myląca, jasne jest, że Red Bull i jego gwiazdor czasami wydawali się nieco zagubieni w obliczu zmian przepisów w weekend.
W Bahrajnie austriacki zespół był zaskoczony, gdy Mercedes i Lewis Hamilton przekroczyli granice toru w czwartym zakręcie podczas wyścigu, myśląc, że wykroczenie zostanie automatycznie ukarane. W Portugalii Verstappen nie rozumiał, dlaczego jego najlepsze okrążenie w wyścigu zostało wymazane, gdy myślał, że może skręcić nieco szeroko w zakręcie 4. bez ryzyka kary.
Jeśli rozpozna „ nieporozumienia » w Bahrajnie Holender tłumaczy także, że intensywność pojedynku z Hamiltonem nie pozostawia mu pola manewru.
« Staram się wycisnąć z samochodu jak najwięcej, nawet jeśli nie jest on na poziomie MercedesaDodał. Mógłbym oszczędzić sobie kłopotów, nie flirtując z limitami, ale w takich przypadkach byłbym daleko w tyle za Mercedesem, co nie jest przyjemne.
Zawsze dążę do jak najlepszego wyniku. Dwukrotnie skręciłem szeroko, co kosztowało mnie pole position i najszybsze okrążenie w wyścigu. Ale nie jestem typem człowieka, który zadowala się drugim lub trzecim miejscem ".
Podczas Grand Prix Hiszpanii w ten weekend obszarami na celowniku sędziów są zakręty 1 i 2, z obowiązkiem powrotu na tor poprzez minięcie na lewo od pachołek znajdujących się na miejscu w przypadku jazdy na wprost, a szykana zlokalizowana pomiędzy zakrętami 13 i 15. Na wypadek, gdyby kierowcy zapomnieli, że ostatni zakręt Barcelony już dawno nie był dużym prawym zakrętem. Ostrożności nigdy za wiele...
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)