Verstappen: „Nie muszę ponownie oglądać tego materiału, ponieważ siedziałem za kierownicą”

Kierowca Red Bulla broni swojej jazdy przed Lewisem Hamiltonem w Brazylii, ale nie był zaskoczony prośbą Mercedesa.

opublikowany 18/11/2021 à 16:31

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Verstappen: „Nie muszę ponownie oglądać tego materiału, ponieważ siedziałem za kierownicą”

Szacunek między dwoma pretendentami do korony 2021 pozostaje wzajemny / © DPPI

Zgodnie ze swoją naturą napastnika, Max Verstappen w ten czwartek pękło kilka skoków z Kataru, gdzie Formuła 1 po raz pierwszy w swojej historii zatrzymał się i zakończył wyczerpujące potrójne spotkanie po rundzie meksykańskiej i brazylijskiej.

Podczas gdy F1 przygotowuje się do zakończenia niezwykle intensywnej kampanii na rok 2021 obejmującej 3 spotkania w Zatoce Perskiej, wydarzenia na Interlagos nadal są w głowach wszystkich i ożywiają rozmowy na padoku Losail.

Mercedes rzeczywiście zdecydowała się skorzystać z przysługującego jej prawa do kontroli w zeszły wtorek zakwestionował decyzję stewardów z São Paulo o nieprowadzeniu dochodzenia w sprawie męskiej potyczki pomiędzy Verstappenem a jego rywalem Lewis Hamilton na 48. okrążeniu ostatniego Grand Prix.

Siedmiokrotni mistrzowie świata uważają, że nagrania z kamery pokładowej czerwony Byk Holendra, transmitowane po wyścigu, stanowią nowy dowód, który należy włączyć do akt.

Zanim komisarze podjęli decyzję co do zasadności prawa do kontroli, Verstappen miał już swoją opinię w tej sprawie. Zapytany na konferencji prasowej w czwartek w Katarze, czy zapoznał się ze zdjęciami z zdarzenia, lider mistrzostw świata był czysty i skuteczny.

« Nie musiałem ponownie oglądać nagrania, ponieważ prowadziłem, więc wiem, co się stało– odpowiedział uśmiechając się. Myślę, że to była świetna walka i świetnie się bawiłem. I ostatecznie wygrali wyścig w sposób regularny ".

Hamiltonowi rzeczywiście udało się wyprzedzić przeciwnika 10 okrążeń później, pokonując wspaniały powrót w dwóch etapach i wygrywając, który został zdyskwalifikowany i ukarany cofnięciem się o krok na starcie za niezgodną z przepisami wymianę silnika.

« Jako kierowca wiemy, co możemy, a czego nie możemy robić podczas jazdy.– dodał Verstappen, nie bez szczypty ironii. Walka była zacięta, opony były trochę uszkodzone, hamowaliśmy zbyt późno. Gdybym skręcił mocniej w lewo, zakręciłbym się. To właśnie robią piloci. Próbujesz. Oni próbują kontrolować swoje jednomiejscowy ".

Lider Red Bulla powiedział, że nie jest zaskoczony decyzją Mercedes, " Tak to działa, po prostu wypalił. ".

Czy byłby zirytowany, że został ukarany i w związku z tym potencjalną utratą punktów, gdy od Hamiltona na 14 wyścigi pozostało tylko 3 punktów?

« Z ifs, ifs i więcej ifs itp.. – odpowiedział z nutą irytacji. To nie byłby koniec świata. Ale nie tego oczekuję, ponieważ uważam, że była to wspaniała walka, męska, ale trafna, pomiędzy dwoma pretendentami do korony świata.

I tak nie byłoby to łatwe wyprzedzenie, bo to nie w moim typie. I to jest normalne, gdy walczysz o tytuł mistrza świata. ".

W tym przypadku mamy niemal wrażenie, że rywalizacja poza torem pomiędzy drużynami jest bardziej szkodliwa niż walka na asfalcie pomiędzy ich mistrzami.

« Myślę, że to całkiem normalne, gdy walczą dwie drużyny, a nie tylko jedna z dwoma kierowcami., podsumował Verstappen. Koncentruję się na torze, nie martwiąc się o resztę, co jest ponad moje siły ".

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz