Max Verstappen nigdy nie przestaje krytykować silnika Renault kto wyposaża swoje czerwony Byk RB14. Holender osiągnął jednak przyzwoity wynik, zajmując 5. miejsce na starcie GP Brazylii pomiędzy Kimi Räikkönenem (Ferrari) i Marcusa Ericssona (Sauber).
„Powinniśmy być blisko tempa Mercedes i Ferrari, ponieważ byliśmy skuteczni na długich przejazdach, ale straciliśmy do nich sekundę z powodu naszego silnika. Niemniej jednak samochód jest wydajny, nawet jeśli balans nie był idealny, ponieważ brakowało nam przyczepności z przodu. Być może mamy małe szanse na walkę z Ferrari, ale tracimy za dużo na prostej i będzie to trudne.”– skomentował pięciokrotny zwycięzca Grand Prix.
„Zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, co zaowocowało piątym miejscem. Możemy być z tego zadowoleni– dodał 21-letni kierowca Red Bulla. Warunki były trochę trudne, ale w garażu wszyscy spisali się bardzo dobrze. Próbowaliśmy uzyskać lepszy czas w Q2 na miękkich oponach, ale o włos nam się to nie udało. Start na super miękkich oponach nie stanowi jednak dużego problemu. Podczas wyścigu powinno być cieplej, a tylne opony ucierpią bardziej. To powinno być dla nas korzystne. Wyścig jest zawsze skomplikowany, gdy pogoda pozostaje sucha, a deszcz powinien nam pomóc, jeśli nadejdzie. »
Jego kolega z drużyny Daniel Ricciardo zostanie skazany na powrót do wyścigu poprzez start z 11. pozycji po otrzymaniu kary o 5 miejsc w związku ze zmianą turbosprężarki.
„To pozytywne, że tracimy pół sekundy do pole position, ponieważ nie sądzę, że byliśmy tak blisko tego w przeszłości.– wspomina Australijczyk. Od piątku wiedzieliśmy też, że w wyścigu radzimy sobie lepiej. Z całą pewnością wystartuję poza czołową grupą z moją karą i dlatego mam nadzieję, że szybko awansuję. Chcieliśmy wystartować na miękkich oponach, ale tylko Ferrari zdołało zakwalifikować się na tych oponach w Q2 i jesteśmy w tej samej sytuacji co Mercedes. Nie powinno to mieć większego znaczenia, ponieważ nasz samochód jest wydajny na tych mieszankach i dobrze trzyma opony. Być może ta różnorodność strategii popchnie nas do przyjęcia wyścigu na dwa przystanki. »
„Od zeszłego roku przyzwyczaiłem się do awansowania w rankingach i znam kilka miejsc, w których mogę zrobić różnicę. Mój wyścig będzie zależał od tego, jak szybko wrócę do czołowej piątki.”– podkreślił przyszły kierowca Renault.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)