Verstappen: „Tracimy za dużo na prostej”

Max Verstappen położył kolejną warstwę na silniku Renault pomimo swojej piątej pozycji w stawce przed GP Brazylii.

opublikowany 11/11/2018 à 12:09

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Verstappen: „Tracimy za dużo na prostej”

Max Verstappen nigdy nie przestaje krytykować silnika Renault kto wyposaża swoje czerwony Byk RB14. Holender osiągnął jednak przyzwoity wynik, zajmując 5. miejsce na starcie GP Brazylii pomiędzy Kimi Räikkönenem (Ferrari) i Marcusa Ericssona (Sauber).

„Powinniśmy być blisko tempa Mercedes i Ferrari, ponieważ byliśmy skuteczni na długich przejazdach, ale straciliśmy do nich sekundę z powodu naszego silnika. Niemniej jednak samochód jest wydajny, nawet jeśli balans nie był idealny, ponieważ brakowało nam przyczepności z przodu. Być może mamy małe szanse na walkę z Ferrari, ale tracimy za dużo na prostej i będzie to trudne.”– skomentował pięciokrotny zwycięzca Grand Prix.

„Zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, co zaowocowało piątym miejscem. Możemy być z tego zadowoleni– dodał 21-letni kierowca Red Bulla. Warunki były trochę trudne, ale w garażu wszyscy spisali się bardzo dobrze. Próbowaliśmy uzyskać lepszy czas w Q2 na miękkich oponach, ale o włos nam się to nie udało. Start na super miękkich oponach nie stanowi jednak dużego problemu. Podczas wyścigu powinno być cieplej, a tylne opony ucierpią bardziej. To powinno być dla nas korzystne. Wyścig jest zawsze skomplikowany, gdy pogoda pozostaje sucha, a deszcz powinien nam pomóc, jeśli nadejdzie. »

Jego kolega z drużyny Daniel Ricciardo zostanie skazany na powrót do wyścigu poprzez start z 11. pozycji po otrzymaniu kary o 5 miejsc w związku ze zmianą turbosprężarki.

„To pozytywne, że tracimy pół sekundy do pole position, ponieważ nie sądzę, że byliśmy tak blisko tego w przeszłości.– wspomina Australijczyk. Od piątku wiedzieliśmy też, że w wyścigu radzimy sobie lepiej. Z całą pewnością wystartuję poza czołową grupą z moją karą i dlatego mam nadzieję, że szybko awansuję. Chcieliśmy wystartować na miękkich oponach, ale tylko Ferrari zdołało zakwalifikować się na tych oponach w Q2 i jesteśmy w tej samej sytuacji co Mercedes. Nie powinno to mieć większego znaczenia, ponieważ nasz samochód jest wydajny na tych mieszankach i dobrze trzyma opony. Być może ta różnorodność strategii popchnie nas do przyjęcia wyścigu na dwa przystanki. »

„Od zeszłego roku przyzwyczaiłem się do awansowania w rankingach i znam kilka miejsc, w których mogę zrobić różnicę. Mój wyścig będzie zależał od tego, jak szybko wrócę do czołowej piątki.”– podkreślił przyszły kierowca Renault.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz