Verstappen gotowy na karę, aby pomóc w rozwoju Hondy

Podobnie jak trzej pozostali kierowcy napędzani przez japońskiego producenta, Holender w najbliższy weekend w Baku będzie testował nową specyfikację japońskiego silnika.

opublikowany 25/04/2019 à 16:20

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Verstappen gotowy na karę, aby pomóc w rozwoju Hondy

Wiedzieliśmy Max Verstappen był bardziej zirytowany, gdy jego postęp na torze został spowolniony przez wpadki związane z produktem znajdującym się z tyłu jego Red Bulla. Ale wyobrażamy sobie, że inwestycja dokonana przez nowego partnera Milton KeynesHonda ma coś, co łagodzi moralność. 

Po zidentyfikowaniu problemu z kontrolą jakości po problemie ze śmigłem Daniila Kwiata przy Toro Rosso w Chinach japoński producent zdecydował się na wymianę silnika spalinowego (ICE) w czterech jednomiejscowych pojazdach, które wyposaża. 

Firma Sakura skorzystała z okazji i wprowadziła nową wersję swojego własnego ICE, podczas gdy pierwsze prace nad rozwojem silników spodziewano się w Montrealu. 

« Rozwój spowodował większą niezawodność– wyjaśnił Verstappen ze stolicy Azerbejdżanu. Spodziewamy się również niewielkiego wzrostu wydajności, ale nie będzie to naprawdę znaczące.

Zawsze jest miejsce na ulepszenia, dlatego Honda ciężko pracuje nad udoskonaleniem swojej koncepcji. Cieszę się, że wprowadzili nowy silnik. Będziemy mogli z niego korzystać dłużej, a pierwszy model pozostanie dostępny ".

Ponieważ przez cały sezon na kierowcę dozwolone są tylko trzy ICE, Verstappen i jego towarzysze z klanu Red Bull będą prawdopodobnie musieli przekroczyć swój roczny limit i w pewnym momencie wycofać się z pola startowego. Słuchając człowieka, który po bardzo dobrym rozpoczęciu sezonu zajmuje obecnie 3. miejsce w klasyfikacji kierowców, nie stanowi to dla niego żadnego problemu. 

« Właściwie jestem bardzo szczęśliwy, ponieważ Honda robi wszystko, aby doprowadzić do rozwoju, co zawsze jest dobrym znakiem– dodał Verstappen. Myślę, że w zeszłym roku pokazałem, że możemy wystartować z daleka i wrócić na podium. Spójrz na przykład na Austina. (Verstappen zajął drugie miejsce po starcie z końca stawki, przyp. red.)

Będę jeszcze szczęśliwszy, jeśli na koniec sezonu naprawdę zmniejszymy różnicę Mercedes et Ferrari pod względem mocy. Nie ma znaczenia, czy użyjemy kilku silników więcej ". 

Pięciokrotny zwycięzca Grand Prix przyznał, że Red Bull nadal jechał prosto, co często formułował w ostatnich latach, otwarcie atakując silnik Renault, ale twierdzi, że jest przekonany o konieczności zbliżenia się do obecnych odniesień. 

« Ferrari ma przewagę nad wszystkimi, zauważył Verstappen. Myślę, że jesteśmy teraz bliżej Mercedesa, ale zawsze trudno jest to stwierdzić, ponieważ wszyscy stale się doskonalą. Jak dotąd udało nam się zmaksymalizować wynik w każdym wyścigu, zajmując 3. miejsce raz i 4. dwa razy, nie doświadczając żadnych wycofań. Lepsze to niż wygranie dziesiątej dziesiątki i ciągłe przełamanie ". 

Być może wszędzie widzimy zło, ale mieliśmy wrażenie, że powtarzające się problemy MGU-K w Renault nie umknęły uwadze Verstappena…

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)