Vettel: „Wzrost masy nie idzie w dobrym kierunku! »

Jeśli nie chce oceniać właśnie opublikowanych regulaminów na rok 2021, czterokrotny mistrz świata Niemiec musi jednak sformułować kwestię wagi…

opublikowany 01/11/2019 à 17:21

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Vettel: „Wzrost masy nie idzie w dobrym kierunku! »

Pilot Ferrari Jest udostępniany ! Jeżeli uzna, że ​​kierowcy byli zapraszani na różnych spotkaniach do wyrażania swoich uczuć na temat obecnego samochodu i że ustawodawca pytał ich, jaki powinien być obecny samochód jednomiejscowy F1 2021 r., zdaje się żałować, że nie zostali zaproszeni do głosowania.

„Nie mieliśmy nic do powiedzenia, on mówi. Nie mamy prawa głosu, nie mamy władzy. Zaproszenie na pewne spotkania było moim zdaniem bardzo ważne, ponieważ mieliśmy okazję wyrazić nasze odczucia na temat obecnego samochodu i powiedzieć, czego mu brakuje. Ze wszystkich organów reprezentowanych na tych spotkaniach, organ pilotów był najbardziej neutralny, ponieważ zajmował się wyłącznie sportem. Nasz wkład z pewnością został doceniony, ale teraz zobaczmy, jak sytuacja się rozwinie…”

Choć z zadowoleniem przyjmuje publikację przepisów w 2021 r., spodziewa się dalszego postępu, bo oczywiście pewne punkty go niepokoją...

„Wyznaczyliśmy cele do osiągnięcia i zobaczymy rezultaty, gdy po raz pierwszy zasiądziemy za kierownicą jednomiejscowych samochodów na rok 2021, on mówi. Zobaczymy, o ile będą wolniejsze, ile swobody będą miały zespoły przy ich rozwijaniu i wszystko inne. Delikatnie mówiąc, niewłaściwe byłoby ocenianie tego dzisiaj. Trzeba poczekać nawet jeśli przyrost wagi nie idzie w dobrym kierunku. Taka jest ogólna opinia, która pojawia się wśród pilotów i ja ją podzielam. Jednomiejscowe pojazdy są już dziś bardzo ciężkie, a będą jeszcze cięższe. Musimy zobaczyć…”

Widzisz, jego kolega z drużyny Charles Leclerc też chce.

„Samochód ma bardziej agresywny wygląd, ogłasza Monako, jednak my, kierowcy, zawsze chcemy jechać tak szybko, jak to możliwe i mam nadzieję, że poprawimy trochę osiągi, nie tracąc przy tym zdolności samochodu do ścigania się; co jest obecnie dużym problemem. To bardzo frustrujące wiedzieć, że jesteś szybszy, ale nie możesz wyprzedzić. Mam nadzieję, że samochody na sezon 2021 będą pod tym względem lepsze i pomogą rozwiązać problem. Z drugiej strony dodatkowe kilogramy nie pomogą. 25 kilogramów więcej nie sprzyja przegrzaniu opon, a z punktu widzenia jazdy im jesteś lżejszy, tym lepiej czujesz się w samochodzie i im szybciej jedziesz. No ale cóż, wszystko zawsze jest kwestią kompromisu pomiędzy różnymi parametrami i ocenę trzeba podjąć na miejscu… W każdym razie tak jest teraz! »

Więcej informacji znajdziesz w numerze AUTO 2241tygodniowo, dostępna od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej i od środy w kioskach, analiza przepisów na rok 2021 przeprowadzona przez naszych specjalnych korespondentów w Austin.

0 Zobacz komentarze)