Whiting reaguje na tematy poruszone przed Hockenheimem

Charlie Whiting zareagował na wiele tematów poruszanych przed GP Niemiec: przełożenie Halo, rozmowy radiowe, ograniczenia torów, starty zatrzymane w deszczu, podwójna żółta flaga...

opublikowany 29/07/2016 à 20:18

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Whiting reaguje na tematy poruszone przed Hockenheimem

Charlie Whiting, dyrektor wyścigu FIA, zareagował na wiele tematów i decyzji podniesionych w tym tygodniu F1. Grupa strategiczna F1 i kierownictwo wyścigu zareagowały, aby poprawić jakość widowiska i zrozumienie widzów.

Przełożenie Halo na rok 2018

FIA wskazała, że ​​Halo nie zostanie zainstalowane w 2017 roku, dając zespołom rok na opracowanie systemu bezpieczeństwa w kokpicie.

„Ta decyzja została podjęta tylko dlatego, że tylko trzech kierowców mogło ją przetestować, a w sumie przejechali tylko cztery okrążenia, wyjaśnił Charlie Whiting na konferencji prasowej zorganizowanej na padoku Grand Prix Niemiec na Hockenheim. Nie wydawało się, że jego wdrożenie będzie wykonalne w krótkim okresie, wystarczającym na wykonanie wystarczającej liczby okrążeń Halo. »

Rozmowy radiowe znów bezpłatne

Po mocnym ograniczeniu autoryzowanej wymiany zdań między zespołem a kierowcą, FIA zmieniła kurs, ponownie upoważniając personel na ścianie boksów do przekazywania informacji zawodnikom (z wyjątkiem okrążenia formującego).

„Czuliśmy, że będziemy bardziej usatysfakcjonowani, jeśli pozwolimy, aby rozmowy radiowe były znów bezpłatne i zaoferują je w całości kanałom telewizyjnym, aby zapewnić widzom lepszy program. »

Przekroczenie limitów drogi startowej usankcjonowane przez kierownictwo

Po automatycznym sprawdzeniu limitów toru podczas Grand Prix Węgier, które odbyło się 24 lipca na Hungaroringu, wspomniano, że przekroczenie limitów nie będzie już karane.

„Niektórzy proponowali zaprzestanie karania za przekroczenie limitów toru, ale moim zdaniem było to niewłaściwe. Moim głównym celem zawsze było egzekwowanie tych granic. Niektóre zakręty na niektórych torach stwarzają pewne problemy, ale analizujemy je jeden po drugim. Podobną sytuację mamy na Węgrzech z zakrętami 4 i 11, a zakręt 1 (na Hockenheim) wydaje się być taki sam z 93 przekroczeniami limitów tylko dzisiaj. Musimy dokładnie przemyśleć, co zrobimy jutro. Problem wynikający z zaprzestania karania za przekroczenie limitów toru polega po prostu na stworzeniu innego toru, który stałby się szybszy i który miałby mniejsze strefy prześwitu. »

Propozycja stania zaczyna się w deszczu

Zespoły omawiały zmianę przepisów dotyczących startów Grand Prix w deszczu. Chociaż procedura ta jest obecnie przeprowadzana w ramach systemu samochodu bezpieczeństwa, Grupa Strategiczna F1 zbadała możliwość startu zatrzymanego na mokrym torze.

„Uzgodniono, że należy to zrobić w przyszłości, ale potrzebujemy nowych przepisów, aby zatwierdzić ten proces. W każdym razie wydaje się, że wszyscy są co do tego zgodni i wszyscy menedżerowie zespołów wyrazili pozytywne opinie podczas spotkania Grupy Strategicznej, które odbyło się w tę środę (27 lipca). »

Czerwone flagi i podwójne żółte flagi

Charlie Whiting potwierdził również, że kierownictwo wyścigu nie zawaha się wywiesić czerwonej flagi zamiast podwójnej żółtej flagi W takich warunkach pole position Nico Rosberga na GP Węgier zdobyło.

„Możemy korzystać z „wirtualnego samochodu bezpieczeństwa” w treningach i kwalifikacjach od jego wprowadzenia w 2015 roku, ale nadal wolimy przerywać sesję, jeśli przez długi czas wywieszana jest żółta flaga. Powodem, dla którego nie pokazaliśmy czerwonej flagi na Węgrzech, było to, że sesja dobiegła końca, ale niektóre samochody pozostawały w tyle Alonso (co spowodowało podwójną żółtą flagę po obróceniu) i trochę z przodu. Procedura powinna zatem polegać na wywieszaniu czerwonej flagi natychmiast po pojawieniu się podwójnej żółtej flagi, aby uniknąć dyskusji. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz