W ten piątek Williams Holdingi Grand Prix nie tylko szczegółowe wyniki niższe o 13 mln funtów (14,44 mln euro) na kampanię 2019 w porównaniu z rokiem 2018, bez uwzględnienia trudności, jakie nadejdzie wraz z kryzysem związanym z pandemią koronaawirusa, który wstrzymał działalność F1.
Brytyjski podmiot wskazał także, że pracuje na przyszłość, analizując wszystkie opcje, łącznie z potencjalną sprzedażą.
„W ramach tego nowego kierunku strategicznego Rada Dyrektorów Williams Grand Prix Holdings dokonuje przeglądu różnych opcji strategicznych dostępnych dla Spółki, – precyzuje komunikat prasowy.
Rozważane opcje obejmują m.in. pozyskanie nowego kapitału dla spółki, sprzedaż pakietu mniejszościowego lub większościowego, w tym potencjalną sprzedaż całej Spółki.
Choć nie podjęto jeszcze decyzji co do optymalnego wyniku, Spółka w celu ułatwienia rozmów z zainteresowanymi stronami ogłasza rozpoczęcie „formalnego procesu sprzedaży”. Po tym ogłoszeniu uznaje się, że spółka znajduje się w „okresie ofertowym”. »
Szeroki panel po delikatnym okresie na poziomie sportowym historycznej drużyny, która w 2019 roku utknęła na ostatnich miejscach zestawienia, po nieudanym starcie, z jednomiejscowy spóźnia się na zimowe testy i jest znacznie mniej wydajna w porównaniu do konkurencji, generując de facto mniejsze przychody z redystrybucji praw.
„Od wielu lat istnieje ogromna różnica w dochodach i wydatkach pomiędzy trzema największymi zespołami a resztą ligi. wspomina Mike O’Driscoll, dyrektor zarządzający Williamsa.
Jesteśmy jednak pewni, że długoterminowa wizja i plany Liberty Media, w tym pierwszy w historii limit budżetowy na sport, zapewnią bardziej równe warunki działania w roku 2021 i latach późniejszych, dzięki czemu wszystkie zespoły będą mogły bardziej uczciwie konkurować. »
Williams ogłosił także zakończenie współpracy ze skutkiem natychmiastowym z firmą jej sponsor tytularny Rokit. Mimo wszystko szkolenie w Grove określa, że stajnia „Obecnie pozostaje finansowany i gotowy do wznowienia wyścigów, gdy harmonogram na to pozwoli, w 2020 roku.
Zarząd WGPH wierzy, że przegląd strategiczny i formalny proces sprzedaży to właściwa i rozważna decyzja, wymagająca czasu na rozważenie pełnego zakresu opcji i zapewnienia zespołowi Formuły 1 najlepszej możliwej pozycji na przyszłość. »
Następnie dyrektor zespołu Claire Williams zorganizowała konferencję prasową, podczas której omówiła decyzje podjęte w celu zapewnienia przyszłości konstrukcji.
„Nie tylko jeden element miał wpływ na ten wybór, – wskazała. W ciągu ostatnich kilku miesięcy zrobiliśmy wszystko, co konieczne, aby zapewnić Williamsowi najlepszą możliwą sytuację finansową i konkurencyjną, a to jest kolejny krok w tym procesie. Możliwe są wszystkie opcje, od inwestycji w udziały mniejszościowe po całkowitą sprzedaż spółki. Jesteśmy dopiero na początku tego procesu. »
Pomimo kontekstu kryzysowego związanego z koronawirusem Claire Williams chce mieć pewność co do powodzenia projektu, podkreślając w szczególności redukcja kosztów nałożone na zespoły F1 od 2021 roku.
„Chcemy to osiągnąć w ciągu 3-4 miesięcy, wyjaśniła. Lubimy robić rzeczy szybko w F1 i wierzymy, że uda nam się to osiągnąć w tym okresie. Pozostajemy zaangażowani przez resztę roku i planujemy wznowić rywalizację, kiedy będziemy mogli wrócić na tory. Uważamy, że teraz jest dobry moment na rozglądanie się za inwestycjami. »
Dyrektor zespołu Williamsa wskazał także, że w spółce nie doszło do zwolnień i że spółka rozpoczęła już rozmowy z kilkoma potencjalnymi inwestorami.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)