Według Lammersa Zandvoort chce stać się „najbardziej wymagającym torem w Europie”.

Prace renowacyjne i rozwojowe na zabytkowym torze i jego otoczeniu są już bardzo zaawansowane.

opublikowany 03/12/2019 à 16:11

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Według Lammersa Zandvoort chce stać się „najbardziej wymagającym torem w Europie”.

Zandvoort przechodzi obecnie poważny lifting, aby powitać powrót Grand Prix Holandii w maju przyszłego roku po 35 latach nieobecności.

W menu zmian korzystna i istotna rozbudowa padoku, ale przede wszystkim rozwój pary podwyższonych zakrętów, w tym ostatniego zakrętu trasy zwanego Arie Luyendijkbocht na cześć holenderskiego kierowcy Arie Luyendyka, dwukrotnego zwycięzcy 500 Milesa d’Indianapolis.

Drugim sektorem podjazdu będzie czwarty zakręt, Hugenholtzbocht, będący hołdem dla dyrektora toru Johna Hugenholtza. Robert van Overdijk, dyrektor generalny Zandvoort, stwierdził niedawno, że nachylenie Arie Luyendijkbocht będzie wynosić 4%, a różnica wysokości między podstawą a szczytem zakrętu będzie wynosić 32 metra. Oznacza to, że wzniesienie jest dwukrotnie wyraźniejsze niż słynna „bankowość” Indianapolis.  

„Dzięki tym modyfikacjom tor w Zandvoort stanie się najpiękniejszym i najbardziej wymagającym torem w Europie, jeśli nie na świecie. powiedział Jan Lammers, były pilot Formuła 1 i były zwycięzca 24 godziny Le Mans został dyrektorem sportowym Grand Prix Holandii. Mogę być z tego tylko dumny, jako osoba urodzona w Zandvoort i pasjonująca się sportami motorowymi.

Prace, które mają zakończyć się w lutym 2020 roku, powierzono włoskiej agencji Studio Dromo, która w zeszłym roku odwiedziła tor w towarzystwie zmarłego Charliego Whitinga, do którego wielu prerogatyw należało między innymi zatwierdzanie torów F1.

„Zrobiliśmy wszystko, aby zachować i uwydatnić wyjątkowy charakter Zandvoort”– zadeklarował Jarno Zaffelli, rzecznik Studia Dromo podczas konferencji prasowej zorganizowanej w ubiegły poniedziałek na miejscu. Agencja opublikowała także film przedstawiający pierwszy rzut oka na ponowną trasę koncertową po Zandvoort.

 

 

Inne planowane zmiany obejmują montaż tuneli pod torami i nowe łapacze żwiru.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz