Po pięciu latach nieobecności Olivier Panis, który przybył, aby wesprzeć swojego syna Auréliena na tym finale FFSA GT w Paul Ricard, zabłysnął w tę sobotę w nocy w Var.
Tandem w dużej mierze narzucił swoje Toyota GR Supra GT4 n°30 – Toyota Gazoo Racing France by CMR w pierwszym wyścigu finałowym po zdominowanej przez głowę i ramiona imprezie.
Wyjazd upłynął pod znakiem wypadku Théo Noueta (Aston Martin Vantage GT4 n°007 – AGS Events), uderzył dość gwałtownie w zewnętrzną ścianę boksów tuż przed pierwszym zakrętem. Więcej strachu niż krzywdy na szczęście dla kierowcy, który wysiadł z samochodu o własnych siłach, w momencie uruchomienia samochodu bezpieczeństwa.
Po ponownym uruchomieniu Aurélien Panis pozostaje liderem, przed Robertem Consani (Alpine A110 nr 8 – Team SpeedCar). Nieco dalej trzeba patrzeć, żeby być świadkami zaciętej walki rywali o tytuł Srebrnego Pucharu pomiędzy Edouardem Cauhaupé (Mercedes-AMG GT4 n°2 – CD Sport) i Ricardo van der Ende (BMW M4 GT4 n°17 – L’Espace Bienvenue).
Jeśli van der Ende w pierwszym przejeździe spędzi trochę czasu przed Mercedesem Cauhaupé, ten drugi odzyska przewagę po zmianie kierowcy, gdyż Fabien Lavergne wyprzedzi Benjamina Lessennesa na zakręcie Pont.
BMW M4 GT4 z numerem 17 zostało następnie ukarane za spowodowanie kontaktu i spadło z rankingów, wchodząc w ręce Mercedesa z numerem 2 w wyścigu o srebrne mistrzostwa.
Scenariusz z zwrotami akcji
W czołówce Olivier Panis, oddając swojego syna Auréliena w Toyocie nr 30, utrzymuje wyraźną przewagę nadAlpine Numer 8 Benjamina Lariche’a i Mercedes nr 2 Fabiena Lavergne’a.
Uważamy zatem, że hierarchia nie ulegnie zmianie aż do pojawienia się flagi w szachownicę, zanim mercedes Fabiena Lavergne będzie zmuszony zatrzymać się na poboczu toru z powodu problemu mechanicznego, prawdopodobnie po kontakcie z toremAlpine Nr 222 – Mirage Racing, incydent w toku dochodzenia.
Andrea Bénézet i Paul Evrard (Alpine A110 GT4 n°60 – CMR) ostatecznie stanęło na podium w Srebrnym Pucharze za rodziną Panis i duetem Lariche – Consani. Należy pamiętać, że Olivier i Aurélien Panis nie zdobywają punktów w tej konkurencji, ponieważ na potrzeby finału zmieniono załogę.
W Pro-Am zwycięstwo należy doAlpine A110 nr 222 – Mirage Racing Rodolphe’a Wallgrena i Vincenta Beltoise’a, 3. miejsce w klasyfikacji generalnej i wyprzedzenie w rankingu indywidualnymAlpine A110 nr 36 – CMR Christophera Campbella i Nicolasa Prost oraz Aston Martin Vantage GT4 nr 89 – wydarzenia AGS Mike'a Parisy'ego i Nicolasa Gomara.
Zajmujący czwarte miejsce Grégory Guilvert i Fabien Michal (Audi R8 LMS GT4 nr 42 – Saintéloc Racing) zostali ukarani przejazdem, po czym wyraźnie doświadczyli problemów z hamulcami, co spowodowało ich spadek w rankingach.
W Am Cup César Gazeau i Wilfried Cazalbon (Toyota GR Supra GT4 nr 66 – CMR) narzucili się i spisali się znakomicie w mistrzostwach, gdyż Audi R8 LMS GT4 nr 5 – Team Fullmotorsport Pascala Huteau i Christophe’a Hamona napotkało problemy podczas zawodów, mechanicy nawet wepchnęli Audi do pudełka.
W klasyfikacji srebrnej Benjamin Lessennes i Ricard van der Ende rozpoczną ostatni wyścig z siedmiopunktową przewagą (188 wobec 181) nad Edouardem Cauhaupé i Fabienem Lavergne, natomiast Benjamin Lariche i Robert Consani tracą 15 punktów.
W Pro-Am para Guilvert – Michal utrzymuje 23-punktową przewagę nad załogą Beltoise – Wallgrenn, kiedy César Gazeau i Wilfried Cazalbon przejęli kontrolę nad Am Cup. Poszczególne tytuły zostaną przyznane jutro pod koniec ostatniej rundy sezonu, zaplanowanej na 14:50.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)