FFSA GT: Meyuhas i Bastard wygrywają w pierwszym wyścigu w Lédenon

Zwycięzca w Gard, duet Meyuhas-Bastard z Saintéloc Racing powiększa przewagę w Srebrnym Pucharze.

opublikowany 10/09/2022 à 20:30

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

FFSA GT: Meyuhas i Bastard wygrywają w pierwszym wyścigu w Lédenon

#14 SAINTELOC RACING - Roee Meyuhas - Erwan Bastard - Audi R8 LMS GT4 / ©SRO / TWENTY-ONE CREATION - Jules Benichou

Kierowcy Mistrzostw Francji FFSA GT bardzo niecierpliwie czekali na rozpoczęcie roku szkolnego na torze Circuit de Lédenon, miejscu piątej rundy francuskich mistrzostw FFSA GT. Wystarczająco, aby zapewnić nam pierwszy wyścig pełen incydentów i zwrotów akcji na wszystkich poziomach peletonu!

Srebrny Puchar: trzecie zwycięstwo Meyuhas-Bastarda

Poleman i pierwszy lider Victor Weyrich szybko napotkał problemy ze skrzynią biegów naAston Martin Vantage AMR GT4 #74 od Racing Spirit of Léman. Cały zysk dla dwóch Audi, które nieustannie go śledziły.

Po bardzo zaciętym pojedynku Gaël Castelli (Audi R8 LMS GT4 #111 – CSA Racing) zdołał pokonać Roee Meyuhasa (Audi R8 LMS GT4 #14 – Saintéloc Racing) i w momencie obowiązkowego kierowcy był na prowadzeniu zmiana.

Niestety wyciek płynu chłodzącego uniemożliwił jego koledze z drużyny Alexandre’owi Cougnaudowi powrót na tor…

Ayant relayé Roee Meyuhas, Erwan Bastard voyait revenir dans son sillage Stéphane Lémeret (Toyota GR Supra GT4 #30 – CMR), dont l’équipier Stéphane Tribaudini était pourtant parti depuis la 13e place sur la grille de départ.

Pomimo ogromnej presji ze strony Belga Erwan Bastard nie popełnił najmniejszego błędu i Audi z numerem 14, należące do Saintéloc Racing, po raz trzeci zwyciężyło w Srebrnym Pucharze. Dzięki temu sukcesowi, który jest jednocześnie ich dziewiątym miejscem w pierwszej piątce w dziewięciu wyścigach, duet Meyuhas-Bastard powiększa przewagę w mistrzostwach nad Ricardo van der Ende i Benjaminem Lessennesem, którzy w sobotę zajęli trzecie miejsce w Srebrnym Pucharze.

Mimo że ograniczyli szkody, kierowcy BMW M4 GT4 z L'Espace Bienvenue mają teraz 36 punktów straty. Z Thomasem Drouetem-Paulem Evrardem (Akkodis-ASP) i Arno Santamato-Fabienem Lavergne (CD Sport) Mercedes-AMG GT4 znalazło się w pierwszej piątce w tej kategorii.

Pro-Am: status quo w mistrzostwach

Le championnat Pro-Am aurait pu totalement rebondir lors de cette première course de Lédenon. Troisième du classement provisoire, Julien Piguet (qui fait équipe avec Alban Varutti sur la Porsche d’AVR-Avvatar) était victime d’un accrochage avec Viny Beltramelli (Mercedes-AMG GT4 #31 – CD Sport) et Enzo Joulié (Mercedes-AMG GT4 #87 – Akkodis-ASP) dès le premier tour.

Dwie załogi prowadzące w mistrzostwach Pro-Am nie były jednak w stanie wykorzystać okazji do ucieczki. Nicolas spadł z 5. pozycji startowej na 15. pod koniec pierwszego okrążenia Prost następnie Rudy Servol wrócił na podium zAlpine A110 GT4 od zespołu CMR… aż do błędu lidera mistrzostw!

Rudy Servol był faktycznie zaskoczony potrójnym lewym skrzydłem i zakończył wyścig w żwirowym korku, przez co samochód bezpieczeństwa wjechał na tor.

Zatem prowadząc Éric Trémoulet i Olivier Jouffret mogli skorzystać z okazji i objąć prowadzenie w tymczasowej klasyfikacji, ale nie liczyli się z pit stopem, który był zbyt krótki dla Mercedes-AMG z Team Jouffruit by Vic'Team, zmuszony do drugiego przejazdu przez pit lane.

Wbrew wszelkim oczekiwaniom, biorąc pod uwagę osiemnastą pozycję na starcie, to Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport #121 prowadzone przez Timothé Bureta i Christophera Campbella zwyciężyło w Pro-Am po wspaniałym powrocie.

Obaj kierowcy zespołu K-Worx, będący już zwycięzcami drugiego wyścigu na torze Spa-Francorchamps (Belgia), szybko dokonali tego ponownie. Podium uzupełniły dwa Mercedesy-AMG z Akkodis-ASP: numer 16 Jima Pla-Fabiena Bartheza i numer 81 Simona Gacheta-Érica Debarda.

Po hołdzie złożonym przed startem królowej Anglii Elżbiecie II, Aston Martiny chciałyby zabłysnąć brytyjskimi barwami, ale #13 Mirage Racing (z Valentinem Hasse-Clotem i Arnoldem Robinem) oraz #7 d AGS Zawody (prowadzone przez Hugo Baca i Nicolasa Gomara) zakończyły się tuż przed podium.

Am Cup: Kontratak Coubarda i Rédélé

Mistrzostwa Am Cup nadal rosną! Wygrywając tę ​​kategorię podczas pierwszego wyścigu w Lédenon, Laurent Coubard i Jean-Charles Rédélé (Alpine A110 GT4 #76 – Bodemer Auto) znakomicie spisał się w mistrzostwach, wracając za Christophe’em Hamonem i Michaëlem Blanchemainem (Audi R8 LMS GT4 #69 – Team Fullmotorsport), zajmując czwarte miejsce po stracie czasu po kontakcie, który ich wysłał w korkociąg na początku wyścigu.

Bez rotacji po kontakcie polemiści Gwenaël Delomier i David Levy też mogliby wygrać, ale duet CMR mimo wszystko zaoferował dublet Alpine A110 GT4 stawia opór powrotowi Astona Martina Vantage AMR GT4 z GPA Racing prowadzonego przez Kevina Jimeneza i Florenta Grizauda.

Za Christophe'em Hamonem i Michaelem Blanchemainem piąte miejsce przypadło Aurélienowi Robineau i Paulowi Paranthoenowi (Mercedes-AMG GT4 #3 – CD Sport).

Do zobaczenia w niedzielę o 14:50 na drugim wyścigu Mistrzostw Francji FFSA GT w Lédenon. Można to zobaczyć na żywo w AUTOtygodniowo.fr, kanał GTWorld na YouTube i Automoto na kanale od 14:35.

Wyniki pierwszego wyścigu spotkania FFSA GT w Lédenon można znaleźć tutaj.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – C2 PCCF 2024