FFSA GT: Dublet i tytuł Meyuhasa i Bastarda w Lédenon

Podpisując swoje czwarte zwycięstwo w sezonie w FFSA GT w Lédenon, duet Bastard-Meyuhas zdobył tytuł Srebrnego Pucharu.

opublikowany 11/09/2022 à 19:46

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

FFSA GT: Dublet i tytuł Meyuhasa i Bastarda w Lédenon

Pełny sukces Roee Meyuhasa i Erwana Bastarda w FFSA GT w Gard / © SRO / Patrick Hecq Photography

Mistrzostwa Francji FFSA GT obejmuje trzy kategorie, w których znajduje się tak wiele wyścigów w ramach wyścigu. I nie musieliśmy czekać do finału sezonu, w połowie października na torze Paul Ricard (Var), aby wyłonić pierwszych mistrzów. Startując z pole position, Erwan Bastard i Roee Meyuhas wiedzieli, że z matematycznego punktu widzenia mają szansę przypieczętować los Srebrnego Pucharu w ten weekend.

Na oczach widzów, którzy licznie przybyli na tor Lédenon Circuit (Gard), 24-letni Francuz i jego 22-letni izraelsko-amerykański kolega z drużyny nie drżeli. Odnosząc czwarte zwycięstwo w sezonie w swoim Audi R8 LMS GT4, przedstawiciele Saintéloc Racing spełnili swoje marzenie. Z czterema sukcesami, siedmioma podium i dziesięcioma miejscami w pierwszej piątce w dziesięciu wyścigach, stworzyli praktycznie idealną kopię. Kilka minut po wywieszeniu flagi w szachownicę emocje były wyczuwalne. „Trudno to zrobić” – zwierzali się z kolei ze łzami w oczach. „Wiedzieliśmy, że dzisiaj jest to możliwe, ale ustawienie się planet wymagało splotu okoliczności. »

Benjamin Lessennes i Ricardo van der Ende musieli znaleźć się w pierwszej piątce, aby zachować – bardzo nikłą – nadzieję na zdobycie drugiego tytułu po koronacji w 5 roku. Dręczony nieprzewidzianą degradacją opon w BMW M2020 GT4 duet L Espace Bienvenue nie jest w stanie utrzymać trzeciego miejsca na starcie. Wreszcie zajmując szóste miejsce w Srebrnym Pucharze, obaj mężczyźni pogrzebali swoje ostatnie szanse na tytuł.

Dwa Mercedes-AMG GT4 z zespołu Akkodis-ASP stanęło na podium w Srebrnym Pucharze z numerem 88 Thomasa Droueta-Paula Evrarda, przed numerem 87 Enzo Joulié-Hugo Chevaliera. Czwarte miejsce po przejściu na emeryturę dzień wcześniej Victor Weyrich i Romain Carton (Aston Martin Vantage AMR GT4 #74 – Racing Team Spirit of Léman) uratował ich weekend, pokonując Gaëla Castelli i Alexandre Cougnauda (Audi R8 LMS GT4 #111 – CSA Racing).

Pro-Am: Zemsta Prosta i Servola

Tytuł nie jest jeszcze gotowy, ale Rudy Servol i Nicolas zrobili ogromny krok Prost w kategorii Pro-Am. Pole position w swojej kategorii zajmujeAlpine A110 GT4 #36 ani razu nie oddał prowadzenia. Po wypadnięciu z toru, co zakończyło w sobotę ich pierwszy wyścig, kierowcy zespołu CMR doskonale zregenerowali siły, zdobywając w niedzielę 25 punktów zwycięstwa. Mając 36-minutową przewagę i 52 punkty do zdobycia, będą głównymi faworytami finału na torze Circuit Paul Ricard.

Au terme d’une course solide, Fabien Barthez et Jim Pla (Mercedes-AMG #16 – Akkodis-ASP) ont pris en fin de course le meilleur sur Alban Varutti et Julien Piguet. L’équipage de la Porsche #10 AVR-Avvatar, contraint à l’abandon dès le premier tour de première course, profite de cette troisième position pour reprendre la deuxième place du championnat Pro-Am. Pour Olivier Jouffret et Éric Trémoulet (Mercedes-AMG GT4 #64 – Team Jouffruit by Vic’Team), c’est par contre un week-end à oublier avec une chute à la 3e place du championnat, à 39 points des leaders. Pénalisés samedi, Jouffret et Trémoulet ont cette fois renoncé après un bris de courroie, conséquence d’un gravier arrivé dans le compartiment moteur après la sortie de piste de Christopher Campbell, vainqueur la veille avec Timothé Buret sur la Porsche 718 RS Cayman GT4 RS Clubsport de K-Worx.

Hugo Bac i Nicolas Gomar (Aston Martin Vantage #7 – AGS Events) zajęli miejsca u stóp podium Pro-Am, przed Grégorym Guilvertem i Grégorym Cursonem Faesselem (Audi R8 LMS GT4 #42 – Saintéloc Racing), którzy dobrze zregenerowali się po starcie z tyłu pola startowego po awarii transmisji podczas treningów kwalifikacyjnych.

Am Cup: Rédélé-Coubard zdobywa punkt

W zaciętej walce o tytuł nie można popełnić żadnego błędu. Michael Blanchemain i Christophe Hamon (Audi R8 LMS GT4 #69 – Team Fullmotorsport), którzy jako pierwsi zdobyli flagę z szachownicą w Am Cup, mimo nałożenia 10-sekundowej kary po zastosowaniu kary XNUMX sekund po kontakcie z… drugim Audi z drużyna Bordeaux.

Jean-Charles Rédélé i Laurent Coubard nie prosili o tak wiele! Zapewniając czwarte zwycięstwo, kierowcyAlpine A110 GT4 #76 marki Bodemer Auto odzyskał prowadzenie w Am Cup o jeden punkt przed finałem w Le Castellet. Daleko za dwójką kandydatów do tytułu, Kevin Jimenez i Florent Grizaud (Aston Martin Vantage AMR GT4 #72 – GPA Racing) po raz szósty wspięli się na podium, utrwalając tym samym tymczasowe trzecie miejsce w mistrzostwach. W drugim wyścigu etapu w Gard pierwszą piątkę Pucharu Am zajęły Mercedesy-AMG Erica Alanisa-Alberto De Martina (nr 6 – NM Racing Team) i Aurélien Robineau-Paul Paranthoen (nr 5 – CD Sport ).

Jeśli tytuł zostanie rozstrzygnięty w Silver Cup, napięcie pozostanie w Pro-Am i Am Cup przed finałem sezonu, który odbędzie się na torze Circuit Paul Ricard w dniach 14–16 października w Le Castellet.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz