Bryan Herta chce, aby jego syn Colton zdobył superlicencję „w uczciwy sposób”

Bryan Herta chce, aby jego syn Colton Herta uzyskał superlicencję bez specjalnego traktowania ze strony FIA.

opublikowany 10/09/2022 à 16:12

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Bryan Herta chce, aby jego syn Colton zdobył superlicencję „w uczciwy sposób”

Bryan Herta jest twardy, ale szczery w stosunku do swojego syna Coltona Herty. © IndyCar Media

Wśród Hertów nie ma żadnych przywilejów. Bryan Herta odłożył na bok swoją ojcowską miłość, oceniając taką możliwość jego syn Colton wejdzie do Formuły 1 w 2023 roku z Alfa Tauryń, dzięki obniżeniu kryteriów uzyskania SuperLicencji.

Były pilot i obecny strateg syna in IndyCar ze stajnią Andrettiego, oczywiście chciałby zobaczyć ewolucję jego potomstwa F1 w przyszłym sezonie, ale pod pewnymi warunkami. „Jedyne, co powiedziałbym, to to, że Colton zasługuje pewnego dnia na szansę w Formule 1. – oznajmił przez mikrofon NBC Sports na Laguna Seca, miejscu finału kampanii IndyCar na rok 2022. Kiedy to nastąpi, nie wiem.

Myślę jednak, że byłoby niesprawiedliwe, gdyby przyjechał jako przypadek specjalny. Trzeba to przyznać (w F1) zgodnie z zasadami i w sposób uczciwy. Jeśli jedziesz, rób to zgodnie z przepisami FIA. Jeśli ponownie ocenią, w jaki sposób zdobywają punkty Super Licencji w IndyCar, to jedno. Ale zasady to zasady. »

CZYTAJ TAKŻE > SuperLicencja, jak to działa?

Bryan Herta podkreślił, że jego rodzina nie lobbowała w Międzynarodowej Federacji Samochodowej. Rzeczywiście krążą pogłoski o zwolnieniu Coltona Herty z SuperLicencji. Uparcie oczekiwany przez AlphaTauri, gdzie zastąpiłby Pierre Gasly wyjeżdżam na AlpineAmerykanin Colton Herta nie ma jeszcze podstawowego klucza do jazdy w Formule 1: słynnej Super Licencji, przyznawanej po zdobyciu 40 punktów w pozostałych kategoriach. Kierowca IndyCar, najmłodszy zwycięzca mistrzostw Ameryki Północnej (w 18 r. miał 11 lat, 25 miesięcy i 2019 dni, przyp. red.), przed rozpoczęciem sezonu 34 powinien widzieć zaledwie 2023 lata.

Colton Herta zajął 7. miejsce w IndyCar w 2019 r. (4 punkty), 3. miejsce w IndyCar w 2020 r. (20 punktów) i 5. w IndyCar w 2021 r. (8 punktów). Amerykanin ma zatem obecnie 32 punkty. Herta zajmuje obecnie 8. miejsce w IndyCar (3 punkty), co byłoby jej najgorszym wynikiem od 4 lat (włącznie z 2022 rokiem). Jego najlepszy wynik w 34 r. utrzyma się zatem na poziomie 2023 punktów.

Kiedy kierowca uzyska łącznie co najmniej 40 punktów, może wreszcie ubiegać się o Super Licencję. Kryterium końcowe: na pokładzie a. musisz przejechać co najmniej 300 kilometrów jednomiejscowy Formuły 1. Kilometry te można pokonać podczas bezpłatnych treningów w weekendy wyścigowe lub podczas prywatnych testów organizowanych przez zespół.

Mógłby zwiększyć swoje oszczędności, uczestnicząc w różnych sesjach bezpłatnej praktyki 1, ale konto nadal by nie istniało. czerwony Byk wydaje się pewien, że w razie potrzeby uda mu się pokonać tę formalność. Austriacki gigant uważa, że ​​może udowodnić, że młody Amerykanin (22 lata), który korzysta z programu testów, kwalifikuje się do zawodów McLaren w tym sezonie.

„Może to być niesprawiedliwe wobec innych ludzirównież powiedział Bryan Herta. Trudno jest otworzyć te drzwi do F1. Rozumiem. Nie jesteśmy zaangażowani w tę rozmowę (aby zmodyfikować skalę Super Licencji). Martwienie się o to należy do FIA. »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz