Consani, pierwszy lider Historycznej Wycieczki po Korsyce, Delecour walczy

Już po 4 odcinkach specjalnych doszło do wyłonienia faworytów do ostatecznego zwycięstwa; Robert Consani miał bezbłędny dzień ze swoim Porsche 911. 

opublikowany 06/10/2020 à 22:55

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Consani, pierwszy lider Historycznej Wycieczki po Korsyce, Delecour walczy

Pierwszy etap 20. Tour de Corse historique był jedynie rozgrzewką z najniższym przebiegiem w tygodniu (40,57 km na czterech ES), a mimo to nie brakowało wydarzeń w okolicach Porto-Vecchio.

Dwóch świetnych animatorów porzuciło już swoje ambicje. Podwójny zwycięzca na wyspie (w 2014 i 2015 r.) Christophe Vaison (BMW) nie dojechało do mety, podobnie jak gospodarz edycji 2019, Pierre'a Viviera (Renault), nie można uruchomić SS1 z powodu upartego sprzęgła.

A contrario, tout a fonctionné comme prévu sur la Porsche 911 z Roberta Consaniego i Mickaëla Camilli. Zawodnik torowy zaangażował się FFSA GT (4. miejsce w Srebrnym Pucharze po trzech rundach) powraca do swojej pierwszej miłości, czyli rallye, na ziemi, na której nie postawił stopy od 2014 roku (wówczas współcześnie z a Peugeot 207S2000).

Pomimo tej przerwy mieszkaniec Aix-en-Provence osiągnął w poniedziałek trzy razy lepszy wynik! Zostawił tylko okruchy Marc Valliccioni i Marie-Josée Cardi, najszybszy w SS3. Duet jadący BMW M3 jest 20 cali za liderami.

Z tyłu niezniszczalne Alaina Oreille'a (Porsche), 67 lat, prowadzony przez żonę Sylvie, wspina się na trzecie miejsce ze stratą 46” do lidera! „To wciąż coś! Powtarzamy poprzednie odcinki specjalne i wtedy przypominają nam to czasy, gdy rajdy były na ludzką skalę.”, cieszy się zwycięzca Grupy N Tour de Corse w 1989 r., jadący Renault R5 GT Turbo.

Kolejna gwiazda tego roku, François Delecour (Porsche) doznał poważnej porażki tracąc prawie trzy minuty w ostatnim odcinku specjalnym dnia. Zwycięzca edycji z 1993 r. spada na 19. miejsce i będzie musiał nadrobić stracony czas do sobotniego wieczoru i zakończenia 20. części pomiaru czasu.

 

 

W kategorii regularności Jean-Louis i Marie-Christine Albertini prowadzą za kierownicą Lancii Fulvia, przed Pascalem Arnouldem i Franckiem Morelem (Lancia Delta Integrale). Drugi etap przebiega pomiędzy Porto-Vecchio i Bastią i składa się z czterech odcinków specjalnych, na których pokonano najwięcej kilometrów z pomiarem czasu (94,41 km).

Program na środę, 7 października:

– 9:43: SS5 Ventiseri – Serra di Fiumorbo (26,56 km)

– 11:08: SS6 Maison Pierraggi – Antisanti (28,91 km)

– 13:56: SS7 Pianiccia – Sant’Andria di Cotone (24,06 km)

– 15:19: SS8 Poggio Mezzana – Talasani (14,88 km)

Klasyfikacja generalna po 1. etapie:

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)