Eric Mauffrey zmienia kurs

Świetny lider francuskich rajdów od wielu sezonów, Eric Mauffrey w 2009 roku zmieni swoje przyzwyczajenia. Daleki od BFGoodrich Trophy czy Peugeota 307WRC, którym jeździł w zeszłym roku w Rajdowych Mistrzostwach Francji, pochodzący z Wogezów wybiera opcję Clio Renault Sport R3 i jego trofea.

opublikowany 23/03/2009 à 12:12

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Eric Mauffrey zmienia kurs

Zdobywca awansu w Formule, były oficjalny kierowca Renault Sport w 1992 r., początek François Delecour w Mistrzostwach Świata, tytuł w Coupe de France i Michelin Trophy, drugie miejsce w Rajdowych Mistrzostwach Francji w 2007 r., Eric Mauffrey doświadczył niemal wszystkiego w swojej i tak już napiętej karierze. Po roku 2008 z rozczarowującymi wynikami pomimo wynajmu a Peugeot 307WRC podczas wybranych wydarzeń, w roku 3 zdecydował się na jazdę Clio Renault Sport R2009.

Wybór ten, radykalny po walkach na najwyższych szczeblach francuskich wieców, był w pierwszej kolejności podyktowany chwilowymi trudnościami gospodarczymi. „Jak we wszystkich sektorach, cierpimy” – przyznaje Eric. „Nadal cieszymy się zaufaniem naszych partnerów, ale brakuje nam już budżetów. Jednak chęć jazdy i walki pozostaje. Konieczne było zatem znalezienie nowych rozwiązań. »

W ostatnich latach Eric Mauffrey był jedną z wielkich postaci Rajdowych Mistrzostw Francji, jeżdżąc Subaru Imprezą Grupy A, Peugeotem 306 Maxi, a następnie Peugeotem 307WRC. Ale to za kierownicą Clio Renault Sport R3 widzi swoją przyszłość: „Do dokonania tego wyboru zmusiły mnie inne kryteria. Z ekonomicznego punktu widzenia nie mieliśmy środków na zakup Super 2000, który był wciąż zbyt drogi. W przypadku Clio pozostajemy poniżej psychologicznej bariery 100 000 euro. Zainteresowała mnie także formuła, która pozwoli nam na samodzielne finansowanie, tak jak miało to miejsce w przypadku Michelin Trophy. »

Idąc tą samą obserwacją, były zwycięzca Coupe de France woli kupić własny samochód: „Przy moim budżecie mógłbym wystartować tylko w dwóch lub trzech rajdach wypożyczonych. Inwestując w zakup mojego samochodu, będę mógł wystartować w Clio R3 France Trophy i na pewno w dużej części europejskiego trofeum. Wybierając Clio Renault Sport R3, mam pewność, że w razie potrzeby będę mógł go dość szybko odsprzedać. Nie ma to już miejsca w przypadku zestawu samochodowego, którego żywotność dobiega końca. »

Nieobecny na pierwszym wydarzeniu Trofeum Eric Mauffrey nie może się doczekać, aby móc zmierzyć się ze swoimi nowymi rywalami: „Samochód stoi na nogach. Czekamy na dostawę silnika. Będziemy gotowi na Grasse. Wszystkie światła świecą na zielono, mimo że Clio nie przejechałem jeszcze ani metra. Odbyłem długą dyskusję z Cédrikiem Robertem, który mnie przekonał. Odkrywanie samochodu w Col de Bleine z pewnością będzie bardzo interesujące! »

50 Rajd samochodowy de Grasse Fleurs et Parfum odbędzie się w dniach 3–5 kwietnia 2009 r.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz