Patrick Henry wygrywa Alzację-Wogezy

Mistrz Francji z 2007 roku i zwycięzca tej imprezy w zeszłym roku, Patrick Henry, nie przegapił szansy, jaką dał mu Team GPC Motorsport. Za kierownicą Peugeota 206WRC Franc-Comtois zwyciężył przed Markiem Barbé (Peugeot 206WRC) i Emmanuelem Guigou (Renault Clio R3). Guigou, także zdobywca trofeum BFGoodrich Trophy, obejmuje prowadzenie w Mistrzostwach Francji!

opublikowany 10/05/2009 à 10:46

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Patrick Henry wygrywa Alzację-Wogezy

Pod nieobecność Pierre'a i Martine Roché, których Subaru Impreza WRC został uszkodzony podczas odcinka testowego, pierwszy etap prowadzili Patrick Henry i Magali Lombard (Peugeot 206WRC) oraz Jean-Sébastien Vigion i Eric Yvernault (Peugeot 207 Super 2000).

Pomimo deficytu mocy, Jean-Sébastien Vigion wykazał się dużą umiejętnością dotrzymywania tempa byłemu mistrzowi Francji i jego WRC w trudnych warunkach, pomiędzy burzami, które spadły na drogi Bas-Rhin. Mając kilka najlepszych czasów, Limougeaud był w stanie utrzymać przewagę poniżej piętnastu sekund, zanim został uwięziony na zjeżdżalni wodnej i poddał się przy drugim podaniu w Blienschwiller? Epfig (ES8).

Awansowani na drugie miejsce Guillaume Canivenq i Sébastien Grimal (Peugeot 207 Super 2000) nie mieli czasu na wyrażenie siebie, gdy drogi drugiego etapu były suche. Problem z silnikiem, będący efektem skoku po lądowaniu, zmusił ich do przerwania pierwszego etapu drugiego etapu pomiędzy Epinal a Urimenil w Wogezach.

Wycofanie dwóch Peugeotów 207 Super 2000 przygotowanych przez Barroso Sport pozwoliło Marcowi Barbé i Stéphane’owi Renelleau (Peugeot 206WRC) zająć drugie miejsce, prawie cztery minuty za nietykalnym Patrickiem Henrym, zwycięzcą wyścigu po raz drugi z rzędu Rajd samochodowy Alzacja-Wogezy, jak Didier Auriol, Bernard Béguin, Philippe Bugalski i Brice Tirabassi przed nim.

„To był bardzo pozytywny weekend i pełen sukces zespołu GPC Motorsport” – wyjaśnia zwycięzca. „Świetnie się bawiliśmy przez cały weekend, czy to wczoraj na gładkich drogach, czy dzisiaj na suchej nawierzchni. Samochód bardzo przyjemnie się prowadzi. Od razu znalazłem odpowiednie ustawienia. Przetaczałem się ręcznie, nie patrząc zbytnio na to, co robią inni. Nie myśląc o mistrzostwach, mogłem swobodnie ścigać się. »

Wykorzystując problemy Super 2000 (porzucenie Peugeota i problem ze wspomaganiem kierownicy w Abarth Gal), Emmanuel Guigou i David Marty (Renault Clio R3) odniosło swoje pierwsze zwycięstwo w BFGoodrich Trophy i stanęło na podium w końcowej klasyfikacji generalnej, wygrywając w Grupie R. Chwalony przez publiczność za widowisko, wicemistrz Francji w rajdach lądowych skorzystał z okazji, aby zająć lider Mistrzostw Francji 2009: „To fantastycznie! Stopniowo posuwałem się w stronę rajdowego podium. Obejmuję prowadzenie w Mistrzostwach moim małym Clio, to coś wyjątkowego w porównaniu z dużymi samochodami na początku każdego rajdu. To dość oportunistyczne, ale jesteśmy tutaj. »

Olivier Courtois i Damien Jole (Renault Maxi Mégane) oraz Patrick Rouillard i Cédric Mondon (Renault Maxi Mégane) stanęli na podium trofeum BFGoodrich Trophy.

Jérémi Ancian i Damien Mezy wygrywają drugą rundę Suzuki Rallye Cup? FFSA 2009, prowadząc kategorię od początku do końca. Jérôme Schmitt i Fanny Jeudi zajęli drugie miejsce, przed Cédricem Durandem i Christiane Nicolet. Jérémi Ancian obejmuje prowadzenie w Pucharze, wyprzedzając Jérôme’a Schmitta i Cédrica Duranda. Zwycięzca wyścigu w Charbonnières Pierre Campana wycofał się z wyścigu po zakończeniu pierwszego etapu.

0 Zobacz komentarze)