Walter Röhrl pozostaje znany głównie w WRC za tytuły mistrza świata zdobyte w Fiacie 131 Abarth i Oplu Ascona w 1980 i 1982 r., a także za sezony w Lancii (1983) i Audi od 1984 r.
Początkowo spodziewano się o godz Mercedes w 1981 r., aby pilotować 500SL przed nagłym zakończeniem programu marki z gwiazdą, Röhrl zakwestionował kampanię, Porsche, głównie w Rajdowych Mistrzostwach Niemiec.
Autor czterech zwycięstw w Rajdzie Hesji, Rajdzie Serengeti Safari, Rajdzie Przedniego Palatynatu i Rajdzie Bałtyckim, Röhrl nie przegapił swojej jedynej przejażdżki w Porsche w rallye.
Odrestaurowany egzemplarz został zbudowany 12 grudnia 1980 roku i był jednym z dziewięciu zbudowanych prototypów. 924 Carrera GTS Rally jest wyposażone w 4-litrowy, 2,0-cylindrowy turbodoładowany silnik, który brał udział w wyścigach przez cały sezon 1981 i ma obecnie na liczniku 10 371 km.
„To było dla mnie ogromne zaskoczenie, wyznaje Röhrl po odkryciu samochodu w swoje 74. urodziny. Wysiadłem z tego samochodu 40 lat temu i od tamtej pory w nim nie siedziałem. Byłem więc zaskoczony, gdy nagle w tym samochodzie pojawił się Roland Kussmaul (z Porsche Heritage).
To ona otworzyła mi drzwi do Porsche. Dlatego czuję szczególnie bliską więź z 924. Dla mnie to podróż w czasie. Od razu czuję się 40 lat młodziej. »
Skomentuj ten artykuł! 0