Cyril Abiteboul chce udoskonalić metody symulacji

Kontynuując odkrywanie WRC, Cyril Abiteboul wciąż jest zaskoczony. Wciąż się nad tym zastanawiając, ten ostatni rozważa różne możliwości rozwoju Hyundaia. W Meksyku dotyczyło to sposobu przygotowania się do tego spotkania w celu uzyskania efektywności.

opublikowany 18/03/2023 à 15:09

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Cyril Abiteboul chce udoskonalić metody symulacji

©DPPI

Już po raz trzeci wystąpił na stanowisku menadżera zespołu Hyundai Sporty motorowe w WRC, Cyril Abiteboul zatrzymał rallye Meksyku i związane z tym wyzwanie dla wyższego szczebla.

« Dołożyliśmy wszelkich starań, aby testy przeprowadzić w warunkach możliwie najbardziej porównywalnych z tymi, z którymi mieliśmy do czynienia.– wyjaśnił francuski menadżer przed rozpoczęciem wyścigu, prowadzonego przez jego kierowcę Esapekkę Lappi.

Myślę, że wykonaliśmy dobrą robotę, próbując zrozumieć wpływ wysokości na pracę silnika, hybrydy i map. Zespół starał się także maksymalnie popracować nad zarządzaniem temperaturą. »

Jeśli były główny zespół Renault F1 Zespół wydawał się zadowolony, miał też na myśli obszary pracy.

Opracuj symulację cyfrową

« Po raz kolejny jesteśmy ograniczeni zarówno w naszej zdolności do odtwarzania ekstremalnych warunków, jak i w naszej zdolności do kontrolowania tych temperatur. ", on wskazał, To część mojego zdziwienia, ale naprawdę mamy niewiele informacji. »

CZYTAJ TAKŻE > Cyril Abiteboul: „Duże punkty dla Thierry’ego i najwyższy stopień podium z Danim i Esapekką”

Ponieważ Abiteboul przez długi czas pracował w Formule 1, nie jest zaskakujące, że porównuje sposób działania obu dyscyplin i szuka ulepszeń w tym, czego wcześniej doświadczył.

« Obowiązuje zasada 80/20, doprecyzowuje. W F1 chcemy grać na 100%, a to kosztuje dużo pieniędzy. Uważam, że można to w pełni zastosować w rajdzie, czyli posiadanie 80% wyniku za 20% inwestycji. Kiedy patrzę na Hyundaia, myślę, że moglibyśmy zainwestować nieco więcej w symulację cyfrową.

Moglibyśmy osiągnąć więcej, ale zawsze będziemy w przybliżeniu. Jedna rzecz, która mnie trochę szokuje, to jego wiedza na temat opon. Na przykład bardzo trudno jest stwierdzić, kiedy oprogramowanie zaczyna działać słabiej niż trudne, na jakim dystansie... Trudno to symulować, ale mimo wszystko myślę, że moglibyśmy zrobić trochę więcej.

Pytanie, które się pojawia, to świadomość, że nie będziesz miał poprawnej odpowiedzi, jak daleko powinieneś się posunąć, czy powinieneś nic nie robić, czy jeśli coś zrobisz? Ponieważ chcę zobaczyć, co moglibyśmy ulepszyć, ciągle myślimy o utworzeniu grupy zajmującej się analizą danych w taki sam sposób, jak zrobiliśmy to dawno temu w Renault F1.

Byliśmy pierwsi i to stało się dzisiaj bardzo ważne. To prawdziwa siłaAlpine i chcę zrobić coś podobnego. » Jeśli symulacja cyfrowa wydaje się możliwą drogą, Abiteboul nie spodziewa się posunąć się zbyt daleko w kwestii symulacji fizycznej.

Proste rozwiązania do wdrożenia

« Nie będziemy robić symulatora takiego jak czerwony Byk, uśmiecha się Abiteboul, ale wciąż zdaję sobie sprawę, że w przypadku wszystkich procedur nie trzeba robić czegoś bardzo skomplikowanego z ruchem platformy i cylindrami hydraulicznymi, które poruszają się we wszystkich kierunkach.

Z drugiej strony moglibyśmy bardziej symulować wszystko, co dotyczy procedur jazdy, map lub startów. Widziałem, że nie wszystkie sterowniki wykonują tę samą procedurę uruchamiania i moglibyśmy to trochę bardziej usystematyzować. Mając pedały, kierownicę i światła, a więc bardzo podstawowe rzeczy, możemy przystąpić do pracy. »

Jeśli rocznie odbywa się tylko jeden rajd Meksyku, interesujące będzie monitorowanie, w jaki sposób tory pożądane przez Cyrila Abiteboula wpłyną na poprawę Hyundaia.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz