Mistrz ERC4 Junior, Laurent Pellier wygrywa swój bilet na WRC3 Junior

Na zakończenie doskonale opanowanego sezonu Laurent Pellier został koronowany w kategorii ERC4 Junior. Dodając do i tak już długiej listy, tytuł ten powinien dać mu możliwość udziału w WRC3 Junior 2023.

opublikowany 30/08/2022 à 14:58

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Mistrz ERC4 Junior, Laurent Pellier wygrywa swój bilet na WRC3 Junior

Mistrz ERC4 Junior, Laurent Pellier wygrywa bilet na WRC3 Junior © Red Bull Content Pool

Jak przebiegła przedostatnia runda Rajdu Barum?

To nie było łatwe. Napotkaliśmy niezwykle zmienne warunki pogodowe i nawet gdybyśmy mieli pewną przewagę, zły dobór opon mógł wszystko zepsuć. Mamy ograniczoną liczbę opon i znalezienie się na slickach w deszczu lub odwrotnie, może wszystko zagrozić. Ponieważ jednak udało nam się szybko otworzyć lukę, mogliśmy podjąć mniejsze ryzyko.

Jak oceniasz swój sezon?

Jestem bardzo szczęśliwy, że mogłem wziąć udział w tych mistrzostwach, które uważam za dobrze zorganizowane. Składa się z pięknych testów, z których każdy ma swoją specyfikę. Uważam również, że mamy dobrą widoczność na scenach na żywo. To, co robił Eurosport, nie było złe, ale nowy promotor wniósł inną dynamikę, świeższe spojrzenie. Mam wrażenie, że jest to lepiej śledzone niż wtedy, gdy robiłem to w 2018 roku Peugeot. Prawdą jest również, że nasze wyniki niewątpliwie powinny pomóc. Nadal tak myślęERC to ciekawa i mocno niedoceniana konkurencja.

Czy ten tytuł jest tym cenniejszy, że poziom tej kategorii w tym sezonie zdawał się być podniesiony?

Musieliśmy po to iść! W każdym przypadku musieliśmy zmierzyć się z jednym lub kilkoma przeciwnikami. Antony Fotia na Wyspach Kanaryjskich, Toni Herranen w Polsce i Oscar Palomo w Lipawie. Andrea Mabellini również jechał bardzo równomiernie przez całe mistrzostwa.

Za kierownicą Opla Corsy Rally4 Laurent Pellier i Marine Pelamourgues zwyciężyli na każdej nawierzchni (czerwony Byk Pula treści)

Jeździsz oryginalnym samochodem, Cors jest niewiele?

Po 2021 roku w Niemczech w wersji elektrycznej, Opel w tym sezonie był Rally4, który jest odpowiednikiem 208 w Peugeocie. Są niemal identyczne i co prawda nie jest zbyt dobrze znane we Francji. Nie przeszkadza to w jego bardzo dobrym działaniu. Jest to niewątpliwie najbardziej wszechstronny Rally4. Corsa jest wydajna w każdych warunkach.

Zdobyłeś już tytuły. Gdzie umieszczasz nagrodę ERC na swojej liście nagród?

Byłem mistrzem Francji juniorów w 2015 r., a w 2017 r. zwyciężyłem Volant Peugeot. W ubiegłym roku to właśnie w Niemczech w ramach ADAC Opel e-Rally Cup zdobyłem swoją ostatnią nagrodę przed ERC. Dla mnie jest to najpiękniejsze, bo pozostaje koronacją w Europie, gdzie musieliśmy walczyć na niekoniecznie dla nas korzystnych podstawach. W Polsce przed ostatnim etapem mieliśmy 2 dziesiąte przewagi i musieliśmy mocno przycisnąć. Miałem też wiele rzeczy do odkrycia, w tym samochód i Pirellis, stąd satysfakcja z bycia mistrzem.

Na co ten tytuł powinien pozwolić Ci w przyszłości?

Nowy promotor utwierdził mnie w przekonaniu, że to bilet na start w mistrzostwach juniorów WRC za kierownicą Forda Fiesty Rally3. Z biegiem doświadczenia przyzwyczaiłem się, że nie jestem szczęśliwy, dopóki nie podpiszę kontraktu i nie zobaczę, co w nim jest, więc zobaczymy, czy to przyniesie skutek. To byłoby spełnienie marzeń. Mam też doskonałe relacje z Oplem i grupą Stelantis, więc dlaczego nie wyobrazić sobie robienia czegoś równolegle z nimi? Jest jeszcze trochę za wcześnie, aby mówić o roku 2023. Przede wszystkim będziemy delektować się tym tytułem i starać się dobrze zakończyć sezon ERC w Katalonii (20-23 października).

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)