Hyundai potwierdza przybycie François-Xaviera Demaisona

Zgodnie z oczekiwaniami François-Xavier Demaison dołącza do Hyundaia i obejmuje nowo utworzone stanowisko dyrektora technicznego.

opublikowany 24/05/2023 à 14:00

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Hyundai potwierdza przybycie François-Xaviera Demaisona

François-Xavier Demaison dołącza do Hyundaia - Prawa autorskie: McKlein / Hyundai

Hyundai a confirmé ce mercredi 24 mai ce qui était dans l’air : François-Xavier Demaison rejoint Hyundai Motorsport comme directeur technique. « Pan Demaison będzie kierował pracami działów technicznych firmy i współpracował z odpowiednimi grupami badawczo-rozwojowymi w Hyundai Motor Company na całym świecie » wskazuje południowokoreańskiego producenta. „ LFrancuz będzie także pomagał prezydentowi Hyundai Motorsport Seanowi Kimowi i szefowi zespołu, Cyril Abiteboul, aby określić przyszłość programu firmy w sportach motorowych. »

François-Xavier Demaison, lat 54, obejmie nowo utworzone stanowisko dyrektora technicznego w strukturze firmy. Rolę, którą pełnił już w przeszłości w Williams Wyścigi i Volkswagen Motorsport. W ciągu 26 lat doświadczenia w świecie sportów motorowych przeszedł przez WRCThe Formuła 1The Rallycross lub TCR. Pod jego kierownictwem Volkswagen zdobył w szczególności cztery tytuły mistrza kierowców i cztery tytuły producentów w WRC (2013–2016), wygrywając 43 z 52 rajdów w ciągu swoich czterech sezonów.

« Cieszymy się, że François-Xavier dołączy do nas w Alzenau, aby kierować naszymi działami technicznymi w ramach naszej działalności w zakresie sportów motorowych, deklaruje Sean Kim, prezes producenta. Jego rozległe doświadczenie i osiągnięcia w WRC, TCR i poza nimi okażą się bezcenne, gdy będziemy starali się ustanowić punkt odniesienia w naszych programach sportów motorowych. Oprócz zarządzania wszystkimi naszymi zasobami technicznymi będzie także ściśle współpracował z grupami badawczo-rozwojowymi w Hyundai Motor Company, aby wzmacniać i poprawiać nasze wyniki w rallye i wyścigi. »

„Po tym, jak poświęciłem czas na zapoznanie się z firmą i jej działalnością, stało się dla mnie jasne, że potrzebujemy jednolitej obecności w naszych działach technicznych” – dodaje Cyril Abiteboul, dyrektor zespołu Hyundai Motorsport. Przybycie François-Xaviera na stanowisko dyrektora technicznego to niezwykle ekscytująca szansa na wzmocnienie i rozwój programów Hyundaia w zakresie sportów motorowych. Oprócz zwiększania naszej obecnej konkurencyjności, FX pomoże nam zdefiniować przyszłość biznesu, wprowadzając ulepszenia w naszych obiektach, aby przekształcić nasze możliwości w wiodącą organizację sportów motorowych. Wie, czego potrzeba, aby nie tylko wygrywać, ale także dominować w sportach motorowych, i to właśnie dzięki temu doświadczeniu musimy skierować nasze wysiłki i zdobyć tytuły mistrzowskie w nadchodzących latach. »

Wybierasz się do WEC?

Warto zaznaczyć, że w komunikacie prasowym mowa jest o przyszłości marki N w szeroko pojętym sporcie motorowym. Sugerujesz potencjalną ekspansję na horyzonty inne niż WRC? Rzeczywiście, według naszych źródeł, przyszły program Hypercar w WEC będzie w przygotowaniu w Seulu (Korea Południowa), a przybycie francuskiego inżyniera pójdzie w tym kierunku.

Cyril Abiteboul nie był ostatnio łaskawy dla teraźniejszości i przyszłości Rajdowych Mistrzostw Świata. « Nie chcę wywoływać antagonizmu z promotorem lub FIA, powiedział. Jesteśmy partnerami, musimy współpracować. Mam świadomość, że sytuacja jest trudna i zorganizowanie dobrego zlotu to ogromna praca. Jeśli mógłbym znaleźć się w gronie osób, które wnoszą nowe pomysły i energię, byłbym zachwycony. »

Kiedy przyjął postawę spokoju, włożył palce do gniazdka, mając nadzieję, że spowoduje to zwarcie. „ Jest stan wyjątkowy. Ile Rally1 straciliśmy od zeszłego roku? 20%, 30%? Jaki będzie rok 2024? Czy jesteśmy mistrzostwami producentów, czy może konkurencją klientów? Potrzebujemy więcej samochodów, więcej producentów. Potrzebujemy więcej propozycji dla fanów i marek. Niezbędny jest lepszy zwrot z inwestycji. Myślę, że pierwszą rzeczą, którą powinniśmy zrobić, jest ocena ograniczeń, przed którymi stoimy. Moim zdaniem WRC są bardziej wynikiem otaczających je ograniczeń niż tego, dokąd chcemy zmierzać. Dotyczy to w szczególności floty usługowej, ale w równym stopniu transmisji telewizyjnych. Czy muzyka na żywo jest nam cały czas potrzebna, bo to jedno z ograniczeń, o których mówię. Kto ogląda na żywo od 8:21 do XNUMX:XNUMX? Dlaczego nie robimy najlepszych czasów? Dlaczego nie udawać na żywo? Czego chcą entuzjaści? Nawet jeśli żałuję, że jest ich tak mało, uważam, że powinniśmy podzielić się danymi, które posiadamy na temat samochodu, ale także sportu, aby zobaczyć, co się sprawdza, a co nie. »

Ewentualne odejście Hyundaia na inne ziemie nie jest czczą groźbą i przybycie François-Xaviera Demaisona mogłoby zatem pójść w kierunku zmiany strategii marki N.

CZYTAJ TAKŻE > François-Xavier Demaison w Hyundaiu w programie WEC?

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz