Hybrydyzacja pojawi się w 2022 roku w WRC

Światowa Rada Sportów Motorowych w Paryżu potwierdziła wprowadzenie hybryd w WRC do 2022 roku.

opublikowany 14/06/2019 à 20:31

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Hybrydyzacja pojawi się w 2022 roku w WRC

Ogłoszenie nie jest w żaden sposób zaskoczeniem, o czym wspomniał już Yves Matton, dyrektor rajdowy FIA to pojawienie się hybrydyzacji w naszych kolumnach niedawno.

Światowa Rada Sportów Motorowych w Paryżu zorganizowała się w najbliższy piątek na marginesie konferencji 24 godziny Le Mans 2019 r. sformalizował pojawienie się systemu hybrydowego w nowej generacji samochodów rajdowych WRC, która będzie dostępna w latach 2022–2027.

Wspomniany system zostanie dostarczony „wspólnych komponentów i oprogramowania przez pierwsze trzy lata, z potencjalnym otwarciem technicznym w 2024 r. Celem jest umożliwienie samochodom poruszania się w mieście w 100% energią elektryczną oraz zapewnienie impulsu do pojazdów specjalnych. »

Jeśli chodzi o dopuszczone modele samochodów, FIA wyjaśniła, że „producenci będą upoważnieni do wykorzystania nadwozia pochodzącego z produkcji lub prototypu zawierającego konstrukcję rurową zgodnie z wytycznymi dotyczącymi rozmiarów obowiązującymi w WRC.

FIA powinna zdefiniować elementy z pojazdów produkcyjnych w zakresie niezbędnych elementów wizualnych. Możliwe będzie także „skalowanie” nadwozia w określonych granicach, aby większe samochody mogły dotrzymać docelowych wymiarów. »

Otwarcie na różne modele, które mogłyby w związku z tym potencjalnie oferować większą różnorodność niż obecne samochody segmentu B.

Zaproszenie do składania ofert na opony

Ogłoszenie nowego zaproszenia do składania ofert na dostawę opon na wszystkie mistrzostwa Aliganant z napędem na cztery koła w latach 2021-2024, jak zawsze z myślą o ograniczeniu kosztów. Michelin jest obecnie głównym producentem w tej dyscyplinie, a rynek gumy nie jest zamknięty na konkurencję.

Le championnat Junior WRC conservera son format actuel pendant les deux années à venir. Une Ford Fiesta R5 restera le prix principal pour le vainqueur, qui pourra également compter sur deux sorties sur des manches WRC avec une voiture préparée par M-Sport, afin de préparer le passage en WRC2.

Brytyjski podmiot będzie także odpowiedzialny za program wykrywania młodych pilotów, organizowany pomiędzy Wielką Brytanią, Estonią, Włochami i Finlandią.

Kalendarz na 2020 rok wciąż w ciemnościach

Kolejnym oczekiwanym elementem jest kalendarz na rok 2020, który ostatecznie nie został ujawniony przez FIA, ponieważ zdecydowano o jego przełożeniu na koniec czerwca. W międzyczasie zbadana zostanie możliwa rotacja lub naprzemienność testów.

Na koniec należy zauważyć, że kontrakt obecnego promotora został przedłużony w dłuższej perspektywie.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz