Sezon 2000 Didiera Auriola nie zapisze się w annałach ligi WRC pod względem efektu końcowego. Mistrz świata z 1994 roku, który przybył do Seata po zakończeniu swojej drugiej przygody z Toyota, podejrzewał, że jego Cordoba WRC nie jest w stanie konkurować z armadami Subaru Imprezy, Peugeot 206, Ford Focus i inne Mitsubishi Lancer Evo.
Po opuszczeniu Rajd samochodowy Monte Carlo i skromne dziesiąte miejsce w Szwecji, Rajd Safari może zapewnić Seatowi Sport i francuskiemu kierowcy szansę na osiągnięcie dobrego wyniku. Afrykańskie wydarzenie, którego przebieg podkreślał odporność ludzi i samochodów, a prędkość niekoniecznie jest gwarancją sukcesu, było w samą porę.
Trudno jednak stawiać na duet Didier Auriol – Denis Giraudet, biorąc pod uwagę wspomnianą wcześniej konkurencję. Jednak pod koniec pierwszej 112-kilometrowej jazdy na czas francuski tandem podpisuje rysę. „Didier, bawiliśmy się najlepiej! » następnie zwolnił pilota, który zdobył bezprecedensowe pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej Seata w rajdzie WRC.
Trzeci pod koniec pierwszego dnia Didier Auriol i Denis Giraudet stracili zaledwie 7 stóp, a Richard Burns i Robert Reid (Subaru), Juha Kankkunen i Juha Repo (Subaru) zostali dodani 4′ do prowadzącej Imprezy. Z tyłu Colin McRae i Nicky Grist są ponad 13 stóp za Fordem Focusem, a Marcus Grönholm i Timo Rautianen ponad 18 stóp za Peugeotem 206.
© DPPI / F. Flamand
Tommi Makinena? Trzy gumy w drugim sektorze spowodowały, że wycofał się z wyścigu na przystanku, po tym jak Mitsubishi, mistrz świata, zbyt mocno ucierpiał. Carlos Sainz ? Matador, również ofiara trzech przebić opon w tym sektorze, może kontynuować jazdę, ale prawy tylny amortyzator jego Forda Focusa pęka w następnym sektorze, przez co dwukrotny mistrz świata spada do ponad 20 stóp.
Tak naprawdę wszyscy kierowcy noszący opony Michelin będą mieli problemy z oponami, co Pierre Dupasquier, ówczesny dyrektor ds. konkurencji u producenta z Clermont-Ferrand, wyjaśnił na podstawie tusz, które „ustępują po nagromadzeniu tak zwanych wstrząsów ściskających, ucisków, jak podczas jazdy po chodniku… Wzrost prędkości jazdy zakłócił dla nas równowagę. »
Obuci w oponach Pirelli jak Subarus i pomimo zbyt miękkiego tylnego zawieszenia, Auriol i Giraudet kontynuowali jazdę drugiego dnia pomimo wygiętego trójkąta zawieszenia i nawet jeśli Sainz wrócił mocny z trzema najlepszymi czasami.
Awaria wspomagania kierownicy, której również doświadczył Hiszpan, nie przeszkodzi jednak Didierowi Auriolowi i Denisowi Giraudetowi w dotarciu na metę Safari pod koniec ostatniego dnia, za dwoma Subarusami Burnsa i Kankkunena, w tym przypadku nietykalnymi.
„W tym roku prowadziłem wyścig taktyczny, zwierzył się Auriolowi w swojej kolumnie w AUTOtygodniowo. Mianowicie jedź możliwie najszybciej, gdy podłoże jest czyste i mocno zdejmij nogę na najbardziej kamienistych odcinkach.
Przez trzy dni ściśle przestrzegałem tego planu. Świadczą o tym wszystkie czasy pośrednie. »
Skomentuj ten artykuł! 0