Nieoczekiwane podium Didiera Auriola na Safari 2000

Didier Auriol i Denis Giraudet dokonali małego wyczynu, umieszczając nieoczekiwanego Seata Cordobę na podium Rajdu Safari 2000.

opublikowany 25/06/2021 à 16:13

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Nieoczekiwane podium Didiera Auriola na Safari 2000

3. miejsce dla Didiera Auriola w Rajdzie Safari 2000. © DPPI / F. Flamand

Sezon 2000 Didiera Auriola nie zapisze się w annałach ligi WRC sur le plan du résultat final. Le champion du monde 1994, arrivé chez Seat après la fin de sa seconde aventure avec Toyota, se doutait que sa Cordoba WRC ne pourrait rivaliser avec les armadas de Subaru Impreza, Peugeot 206, Ford Focus i inne Mitsubishi Lancer Evo.

Po opuszczeniu Rajd samochodowy Monte Carlo i skromne dziesiąte miejsce w Szwecji, Rajd Safari może zapewnić Seatowi Sport i francuskiemu kierowcy szansę na osiągnięcie dobrego wyniku. Afrykańskie wydarzenie, którego przebieg podkreślał odporność ludzi i samochodów, a prędkość niekoniecznie jest gwarancją sukcesu, było w samą porę.

Trudno jednak stawiać na duet Didier Auriol – Denis Giraudet, biorąc pod uwagę wspomnianą wcześniej konkurencję. Jednak pod koniec pierwszej 112-kilometrowej jazdy na czas francuski tandem podpisuje rysę. „Didier, bawiliśmy się najlepiej! » następnie zwolnił pilota, który zdobył bezprecedensowe pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej Seata w rajdzie WRC.

Trzeci pod koniec pierwszego dnia Didier Auriol i Denis Giraudet stracili zaledwie 7 stóp, a Richard Burns i Robert Reid (Subaru), Juha Kankkunen i Juha Repo (Subaru) zostali dodani 4′ do prowadzącej Imprezy. Z tyłu Colin McRae i Nicky Grist są ponad 13 stóp za Fordem Focusem, a Marcus Grönholm i Timo Rautianen ponad 18 stóp za Peugeotem 206.

 

© DPPI / F. Flamand

 

Tommi Makinena? Trzy gumy w drugim sektorze spowodowały, że wycofał się z wyścigu na przystanku, po tym jak Mitsubishi, mistrz świata, zbyt mocno ucierpiał. Carlos Sainz ? Matador, również ofiara trzech przebić opon w tym sektorze, może kontynuować jazdę, ale prawy tylny amortyzator jego Forda Focusa pęka w następnym sektorze, przez co dwukrotny mistrz świata spada do ponad 20 stóp.

Tak naprawdę wszyscy kierowcy noszący opony Michelin będą mieli problemy z oponami, co Pierre Dupasquier, ówczesny dyrektor ds. konkurencji u producenta z Clermont-Ferrand, wyjaśnił na podstawie tusz, które „ustępują po nagromadzeniu tak zwanych wstrząsów ściskających, ucisków, jak podczas jazdy po chodniku… Wzrost prędkości jazdy zakłócił dla nas równowagę. »

Obuci w oponach Pirelli jak Subarus i pomimo zbyt miękkiego tylnego zawieszenia, Auriol i Giraudet kontynuowali jazdę drugiego dnia pomimo wygiętego trójkąta zawieszenia i nawet jeśli Sainz wrócił mocny z trzema najlepszymi czasami.

Awaria wspomagania kierownicy, której również doświadczył Hiszpan, nie przeszkodzi jednak Didierowi Auriolowi i Denisowi Giraudetowi w dotarciu na metę Safari pod koniec ostatniego dnia, za dwoma Subarusami Burnsa i Kankkunena, w tym przypadku nietykalnymi.

„W tym roku prowadziłem wyścig taktyczny, zwierzył się Auriolowi w swojej kolumnie w AUTOtygodniowo. Mianowicie jedź możliwie najszybciej, gdy podłoże jest czyste i mocno zdejmij nogę na najbardziej kamienistych odcinkach.

Przez trzy dni ściśle przestrzegałem tego planu. Świadczą o tym wszystkie czasy pośrednie. »

0 Zobacz komentarze)