Fordy już spadły!

Sébastien Loeb i Dani Sordo doskonale rozpoczęli ten pierwszy dzień na asfalcie, korzystając z doskonałego wyważenia opon C4 i bardziej wydajnych opon. Dwaj mężczyźni z Citroën Sport zajmują dwa pierwsze miejsca, ze znaczną przewagą nad Hirvonenem i Latvalą.

opublikowany 14/03/2009 à 19:44

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Fordy już spadły!

Bez większego zaskoczenia, duet Loeb / Elena po raz kolejny pokazała, że ​​dominuje pierwszego dnia, osiągając wszystkie czasy referencyjne, z wyjątkiem ostatniego odcinka specjalnego rozgrywanego w deszczu, wyznaczonego przez Dani Sordo. Załoga Citroëna C4 nr 1 znakomicie rozpoczęła więc cypryjską rundę i ma już wyraźną przewagę w klasyfikacji generalnej.

„Wszystko idzie nam całkiem nieźle” – skomentował Sébastien Loeb po trzecim odcinku specjalnym. „Dobrze radziliśmy sobie, ciesząc się czystą drogą. Robię co w mojej mocy, aby powiększyć przewagę, nawet jeśli jedziemy wolniej niż na a rallye typowo asfalt. Nie chcę ustalać strategii na jutro, próbuję po prostu wysunąć się jak najdalej do przodu, zanim uderzę w błoto. », dodał Alzatczyk.

Rzeczywiście, łatwo zauważyć, że w tych szczególnych warunkach Citroëny wyraźnie zyskały przewagę nad armadą Forda, w szczególności dzięki lepszemu rozwojowi ustawień samochodu i decyzji o nie wymienianiu opon po pierwszej długiej jeździe. specjalne, aby skorzystać z lepszej przyczepności w drugim.

Numer 4 C2 Daniego Sordo i Marca Martiego niemal systematycznie plasował się tuż za Loebem i Eleną, podczas gdy Mikko Hirvonen, nie mogąc znaleźć odpowiedniego wyczucia w swoim Focusie, tracił duże sekundy, by w końcu znaleźć się w tyle. ogólny lider. Jego kolega z drużyny, Jari-Matti Latvala, nie radzi sobie dużo lepiej i zajmuje czwarte miejsce w tabeli, przed Petterem Solbergiem i Sebastian Ogier. Pierwszą ósemkę uzupełniają Evgeny Novikov i Matthew Wilson.

To zatem dobrze wróży pięciokrotnemu mistrzowi świata, który może odnieść tu 50. zwycięstwo w swojej karierze, nawet jeśli jutro rano będzie musiał zamiatać drogę innym. Niewykluczone jednak, że na Cyprze spadną kolejne ulewy, co znacznie zmniejszy przewagę jego pościgów i nieco zwiększy jego szanse.

„W sobotę wystartuję jako pierwszy, ale jeśli będzie padać, nie będzie to zbyt szkodliwe” – oznajmił dość optymistycznie Sébastien na mecie ostatniego odcinka specjalnego.

Nie widzimy tego samego spokoju u jego rywala, który na początku tego decydującego drugiego dnia jest bardzo zaniepokojony: „To zły początek, sytuacja jest znacznie gorsza, niż mogłem przypuszczać. Wiedzieliśmy, że Citroëny będą szybkie, ale nie aż tak. Muszę dostosować swoją jazdę, muszę bardziej atakować. Mam nadzieję, że jutro będzie sucho, od tej pory to moja jedyna nadzieja!” – powiedział Hirvonen.

Na jutro zaplanowano w sumie pięć wydarzeń, które rozpoczną się o 7:43 czasu francuskiego?

Ranking pierwszego dnia:

1. Loeb / Elena Citroën C4 48:44.4
2. Sordo / Marti Citroën C4 + 22.5
3. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus + 42.0
4. Latvala / Anttila Ford Focus + 46.4
5. P. Solberg / Mills Citroën Xsara +1:19.3
6. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +1:28.5
7. Novikov / Moscatt Citroën C4 +2:01.8
8. Wilson/Martin Ford Focus +2:03.2
9. Rautenbach / Barritt Citroën C4 +2:24.9
10. Villagra / Perez Companc Ford Focus +2:33.8

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz