Meeke, Ostberg, Paddon i Mikkelsen: zapomniani ludzie WRC

Czterech byłych zwycięzców mistrzostw świata w przyszłym roku powinno być nieobecnych na torach bocznych ofiar zarówno nowych przepisów dotyczących testowania, jak i braku miejsc w Rajdzie 1.

opublikowany 06/12/2022 à 14:03

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Meeke, Ostberg, Paddon i Mikkelsen: zapomniani ludzie WRC

Trudno będzie ci zobaczyć tych czterech mężczyzn w WRC w 2023 roku. © Montage AUTOHebdo

Szanse zobaczenia Krisa Meeke (43 l.), Madsa Ostberga (35 l.), Andreasa Mikkelsena (33 l.) i Haydena Paddona (35 l.) prowadzących Rajd 1 w WRC en 2023 sont quasiment nulles. Il faudrait en effet plusieurs retournements de situation pour qu’ils décrochent une participation, à moins bien entendu qu’ils ne trouvent un budget pour louer une Ford Puma ou la Yaris qui sera disponible chez Toyota pour 7 courses.

Pas fortunés, ce ne sera pas Meeke ni Paddon qui non plus ne se rapprocheront pas du Toyota Gazoo Racing, si ce dernier ne veut pas perdre ses liens privilégiés avec Hyundai Nouvelle-Zélande. Du côté des Norvégiens, les finances sont sans doute à la banque, mais aucun des deux Vikings ne souhaite continuer à payer pour rouler. Une fois cette piste abandonnée, les opportunités sont quasiment absentes, ce qui peut surprendre, car à eux quatre, ils pèsent 10 victoires en Mondial.

Każdy ma co najmniej 1, którego nie można odebrać Craiga Breena lub Takamoto Katsuta, który będzie przemawiał przez następne 12 miesięcy. Tej czwórce zapomnianych osób nie brakuje doświadczenia, które było kryterium stawianym przy rekrutacji Esapekki Lappi przez Hyundai. Meeke (104 rajdy), Mikkelsen (125), Paddon (83) i Ostberg (139) mają bogate doświadczenie, ale głównym powodem, dla którego ich CV nie zostały zaakceptowane, jest to, że nigdy nie przykładali się do hybrydy Rally1.

Czas i liczba dostępnych sesji również zapobiegają powrotowi tych „starych rąk”. Czekając, aż koło się obróci i zostanie im zaoferowana taka szansa, wszyscy kontynuują swoją karierę, nawet jeśli czasami jest ona bardzo daleko od centrum uwagi. Meeke, doskonały programista ze swoim doświadczeniem inżynieryjnym, właśnie spędził ponad rok na opracowywaniu nowej Fabii RS Rally2 i nie jest pewne, czy pewnego dnia będzie miał okazję wykorzystać ją w wyścigach.

CZYTAJ TAKŻE > Ile Skod Fabia RS Rally2 będzie na starcie Monte Carlo?

Skoda nie jest oficjalnie obecna, a zespoły, które ją będą miały, nie są gotowe poświęcić wydarzenia tylko po to, by go zadowolić. Ponieważ Mikkelsen brał także udział w pracach nad Rally2, nie ma gwarancji, że wykorzysta go również w mistrzostwach. Koronowany w WRC2 w 2021 roku, nie ma go dziś na żadnej półce i to on jest tym, którego przyszłość jest najbardziej niejasna.

Wracając do Nowej Zelandii, Paddonowi najprawdopodobniej uda się ułożyć program, w ramach którego będą wizyty w Europie, ale nic nie mówi, że pojawi się w WRC2, jak sugerował.

Wreszcie Ostberg, którego już nie było WRC z Katalonii pod koniec 2021 r. oferuje swoje usługi na Węgrzech, gdzie był w tym roku mistrzem, ale także w Chile, gdzie wygrał 2 wyścigi w 2022 r. Czy będzie mógł wykorzystać te dobre relacje, aby wznowić nieco zatrzymaną karierę?

W nadchodzących miesiącach czterech byłych zwycięzców WRC będzie monitorować postęp rund WRC, aby być przygotowanym na wypadek, gdyby ich telefony komórkowe zaczęły dzwonić.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz