Olivier Quesnel, który udzielił wywiadu w tę niedzielę w programie Motors w RMC, podzielił się motywacjami, które skłoniły Kimi Räikkönena do dołączenia do Citroëna i WRC na sezon 2010. Naprawdę chciał to zrobić Rajd samochodowy, zwierza się szef Citroën Racing. En Formuła 1, wydawało się skomplikowane, mimo że był jednym z najlepszych. Liczyła się jednak przede wszystkim chęć wzięcia udziału w Rajdzie. »
« Chciał zrobić Rally, kontynuuje Quesnel. Jesteśmy najlepszym zespołem rajdowym, więc oczywiście zwrócił się do nas. Po kilku dobrych dyskusjach, zwłaszcza z naszym wspólnym sponsorem, czerwony Byk, znaleźliśmy rozwiązanie. Będzie zatem kierowcą w zespole Juniorów Sebastian Ogier Następny sezon. »
Gdyby na decyzję czekano dwa tygodnie, przejęcie Brawn GP przez Mercedes nieco opóźniło oficjalne ogłoszenie wyboru Kimiego. Jednak Olivier Quesnel potwierdza, że pierwsze dyskusje miały miejsce mniej więcej w tym samym czasie na wyższym szczeblu łańcucha dostaw Ferrari ogłosiła, że rozstała się z Icemanem. „ Minęły dwa miesiące, odkąd był w przygotowaniu », zaświadcza szef drużyny mistrzów świata.
Nawet gdyby Red Bull pozwolił na przeprowadzenie tej operacji, dyrektor Citroën Racing uważa, że pragnienie Fina było silniejsze niż interesy finansowe i marketingowe tego rajdu. „ To nie cena była przeszkodą. Red Bull był bardzo zainteresowany. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy go powitać. Od tego momentu stało się to naturalnie. »
Dzięki Kimi Räikkönenowi w Rajdzie WRC zostaje wzbogacone o kierowcę będącego mistrzem świata FIA, choć przez chwilę myśleliśmy, że F1 również skorzysta na wzmocnieniu słynnego francuskiego mistrza świata. Ironia losu, którą rozpoznaje Olivier Quesnel. „ Trochę zabawne jest to, że przez sześć miesięcy ogłaszaliśmy obecność Sébastiena Loeb w F1. A w siódmym miesiącu na rajd przybywa Kimi Räikkönen, mistrz świata F1. »
Jeśli chodzi o kontynuację przygody Kimi Räikkönena w rajdach, Olivier Quesnel woli przyjmować rolę obserwatora podczas pierwszych występów w sezonie. „ Oczywiste jest, że jeśli będzie się rozwijał i pokaże, że jest na odpowiednim poziomie, nie żądając w pierwszym sezonie rzeczy niemożliwych, może przenieść się do pierwszego składu (w 2011 roku). Jeśli będzie miał problemy, być może wróci do F1. To on zobaczy. »
Z Sébastienem Loebem, Dani Sordo, Sébastienem Ogierem i Kimi Räikkönenem? czy nawet Pettera Solberga? W 2010 roku Citroën Racing zaprezentuje imponujący zespół marzeń. „ Kiedy masz najlepszy samochód w stawce, najlepsi kierowcy chcą się nim ścigać, mówi Quesnel. Dla nas to uznanie, widzieć, że najlepsi kierowcy chcą jeździć Citroënem. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)