Röhrl: Grupa B miałaby pierwszeństwo przed F1

Z okazji trzydziestych lat Audi quattro AUTOhebdo wybrało się na spotkanie z Walterem Röhrlem, dwukrotnym mistrzem świata, który dobrze znał ten legendarny samochód. Wybrane kawałki.

opublikowany 01/05/2010 à 12:12

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Röhrl: Grupa B miałaby pierwszeństwo przed F1

Walter Röhrl nie jest człowiekiem, który przebiera w słowach. Dla AUTOhebdo – obecnie wystawionego na sprzedaż – wspomina szczegółowo swoją karierę, a zwłaszcza wyścigi za kierownicą Audi Sport quattro, samochodu powstałego w wyniku innowacji firmy z pierścieniami, która zrewolucjonizowała świat samochodów i sportów motorowych z napędem na wszystkie koła. Widząc, jak ten samochód bierze udział w zawodach, Walter Röhrl wiedział, że otwiera się przed nim nowa przyszłość. „ Od stycznia (1981) jeździłem do Jänner Rajd samochodowy, w Austrii, gdzie samochód zadebiutował, w rękach Franza Wittmanna (ojca obecnego kierowcy Peugeot w IRC, przyp. red.). Na początku całkowicie zaśnieżonego odcinka specjalnego byłem zdumiony: po czterystu metrach prostej Franz wyprzedził wszystkich o osiem sekund. Od razu powiedziałem sobie: „Wkraczamy w nowy świat”. Wróciłem do domu i kupiłem sobie standardowe 80 quattro. Za każdym razem, gdy wychodziłem z nim na śnieg, nie mogłem uwierzyć, jak skuteczny był... »

Niemiecki kierowca po przetestowaniu tego samochodu docenił zalety napędu na cztery koła. Mimo wszystko Röhrl niewiele wygrał dla Audi w czasie, gdy konkurencja była bardzo silna. „ Częściej powinien wygrywać Sport quattro S1: był stabilniejszy od samochodów z silnikiem umieszczonym centralnie, a przede wszystkim mocniejszy, – wyjaśnia AUTOhebdo. To powiedziawszy, kiedy po raz pierwszy jechałem Peugeotem 205 Turbo 16 w Wyścigu Mistrzów, zrozumiałem, jak i dlaczego oni wygrali wszystko za kierownicą. Latanie jest takie proste! »

„Łatwy w prowadzeniu” to także wyrażenie, którego Walter Röhrl używał, mówiąc o Audi quattro, twierdząc, że za kierownicą małpa może wygrać! „ W 1982 roku pojechałem z austriacką drużyną narciarstwa alpejskiego, komentuje Röhrl, aby umieścić to wyrażenie w odpowiednim kontekście. Zabieram je ze sobą na specjalny odcinek szutrowy, składający się z szeregu nawrotów pod górę. Wieczorem jeden z narciarzy wskazuje na mnie i woła: „Ten facet jest geniuszem. Nie da się jechać szybciej niż on za kierownicą samochodu! „. W locie odpowiadam: „Żartujesz: mam tylko dwa koła napędowe. W tym terenie z quattro nawet małpa byłaby ode mnie szybsza! „. Obecny jest dziennikarz. Powtarza to zdanie, odnosząc się do Michèle Mouton. Tworzy porównanie, o którym nigdy wcześniej nie myślałem. Wywołało to skandal i rozumiem, że Michèle tego nie doceniła. »

Obecny w WRC W latach 80. Wlater Röhrl nadal był szczęśliwy, że znalazł się tam „we właściwym czasie”, niezbyt doceniając nowoczesne rajdy. „ Jestem bardzo szczęśliwy, że byłem tam dokładnie wtedy, gdy tego potrzebowałem: Grupa 4, Grupa B! Obecnie samochody są tak łatwe w prowadzeniu, że zbyt wiele z nich może jechać szybko. Nie mogłem wygrać mając trzy sekundy przewagi! Uwielbiałem wygrywać z dziesięciominutową przewagą. Dziś zbyt wiele rzeczy uniemożliwia wyłonienie się tego, co najlepsze: opór fizyczny nie ma już znaczenia, nie jeździmy już nocą i nie musimy już być inteligentni, aby utrzymać samochód w idealnym stanie. Jeździmy „mocno” i to wystarczy! »

Co więcej, niemiecki kierowca uważa, że ​​Grupa B zawdzięcza swój zniknięcie nie tylko różnym śmiertelnym wypadkom, które miały miejsce w połowie lat 80. Według niego te supermocne samochody zostały potępione przez najwyższe autorytety w sportach motorowych? „ Grupa B nie mogła przetrwać. Miał mieć pierwszeństwo przed F1. Decyzja o zamordowaniu go miała charakter polityczny. OK, te samochody były niebezpieczne, ale przede wszystkim były niebezpieczne dla pana Ecclestone'a. Podjęto środki, aby uczynić Gr.B bezpieczniejszym. Była to Grupa S (maksymalnie 300 KM i różne zabezpieczenia, przyp. red.). Został pochowany w tym samym czasie co Gr.B. »

Pełny plik (22 strony) dotyczący trzydziestu lat Audi quattro, a także wywiady z Walterem Röhrlem, Michèle Mouton i Franzem Wittmannem, znajdziesz w AUTOhebdo nr 1750, obecnie w sprzedaży.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz