5.Mitsubishi/Marlboro
Był czas, gdy firmy tytoniowe zalewały sporty motorowe. Przed panowaniem napojów energetycznych branża ta odbijała się na wszystkich korpusach najważniejszych mistrzostw. TO WRC nie uniknął tego, zwłaszcza dzięki partnerstwu pomiędzy Marlboro i Mitsubishi, które zbiegło się z końcem panowania Tommiego Mäkinena i Risto Mannisenmäkiego w 1999 r.
Aby ominąć przepisy antynikotynowe obowiązujące w kilku krajach (m.in. we Francji), amerykańska marka wpadła na pomysł zastąpienia napisu Marlboro imionami pilotów „Tommi” i „Freddy” dla Freddy'ego Loixa. Sprytny!
Następnie towarzyszył Marlboro Peugeot od 2003 do 2005 roku, chociaż bez tytułów, ale za to z większą liczbą zwycięstw rajdowych.
4. Toyota, Annees 1990
Jak to często bywa na zawodach, dekoracje pochodzą z umów sponsorskich. Ta łącząca Toyota Team Europe z Castrol w latach 1993-1998 odcisnęła swoje piętno, ponieważ barwy Celiki, a następnie Corolli pozostały w tym okresie identyczne!
Prosty, ale czysty wystrój obejmował dynamiczne kształty zieleni i czerwieni, tradycyjne kolory smaru. Projekt ten pozostaje kojarzony z pierwszym tytułem francuskiej załogi w WRC, zdobytym przez Didiera Auriola i Bernarda Occelliego w 1994 roku.
W 1998 roku Toyota postanowiła przyjacielsko ukłonić się najbardziej legendarnym rundom w kalendarzu. Wystrój jest kilkakrotnie modyfikowany. Zatem Akropol jest reprezentowany przez starożytną głowę gladiatora i rysunek Partenonu. W Argentynie stado bydła przeżuwającego towarzyszy Didierowi Auriolowi i Carlos Sainz.
W Australii rysuje się skaczące kangury, podczas gdy na Korsyce wywieszany jest emblemat wyspy. Nowa Zelandia i jej kiwi (zwierzę, nie owoc!) otaczają numery wyścigu Wreszcie RAC i typowo brytyjska pogoda są podkreślone przez mnogość parasoli!
Tyle odmian, które do dziś zachwycają kolekcjonerów miniaturowych samochodów.
3. Peugeota 205 T16
Trochę szowinizmu nie zaszkodzi, zwłaszcza jeśli jest dobrze umiejscowione! Podczas przygody Peugeota w Grupie B to nie logo czy projekt, o którym zdecydował sponsor tytularny, decydowały o barwach, ale raczej emblemat Peugeot Talbot Sport.
Wrażenie zrobiły cztery kolory logo „PTS” – granatowy, błękitny, żółty i czerwony. Już sam ten projekt jest synonimem gigantycznej turbosprężarki, widzów do ostatniej chwili ustawionych na drodze, hałasu i wściekłości.
Czy przesadzamy? Wystarczy spojrzeć na dekorację Peugeota 208 T16 Sebastiena Loeb do zobaczenia na Pikes Peak w 2013 roku obecność tego logo sprzed 30 lat na nadwoziu. Nawet strony oferują na sprzedaż naklejki, a nawet maty podłogowe z wizerunkiem tego logo!
2 Subaru
Prostsze rozwiązanie byłoby wyczynem, a jednak działa. Złote felgi, samochód w całości granatowy i wszyscy sponsorzy w fluorescencyjnej żółci. Wystarczyły trzy elementy, aby temu nieznanemu na przełomie lat 1990. i XNUMX. pojazdowi nadać osobowość.
Zespół Prodrive, który w latach 1990-1992 dołączył do nieatrakcyjnego Subaru Legacy, w 555 roku nawiązał współpracę z azjatycką marką papierosów 1993. Niemal w tym samym czasie Impreza została wprowadzona do Mondiala. Rezultat pozwala marzyć!
Z biegiem lat logo 555 zostanie rozsądnie zastąpione logo gwiazdy japońskiej marki w krajach, w których obowiązuje zakaz wszelkiej reklamy wyrobów tytoniowych. Malowanie jest jeszcze piękniejsze:
To nie przypadek, że przygoda Subaru w WRC zakończyła się żałośnie w 2008 roku po malowaniu pozbawionym osobowości, które ignorowało „krzykliwą” tradycję i nie pasowało do niezgrabnego designu Imprezy.
1.Lancia/Martini
Nie myślałeś, że o tym zapomnimy? Destylarnia Martini zaangażowała się w Mondial, wspierając Lancię na przełomie lat 1980. Znakomity 037 zainaugurował dziesięcioletni sponsoring z włoskim producentem.
Niebiesko-czerwone paski na białej podstawie nadają modelowi 037 pewną dynamikę, dopasowując się do jego bioder i ramion. Delta S4, a następnie udoskonalona wersja Grupy A, są uprawnione do tego samego preferencyjnego traktowania, z inspirowanymi dostosowaniami.
Cette signature est tellement rattaché à la compétition que Lancia commercialisera une version de la Delta HF Integrale ornée du blason Martini. Quelques années plus tard, la marque de boisson signera un accord avec M-Sport pour recouvrir les Ford Focus de Colin McRae et Carlos Sainz, entre 1999 et 2002.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)