Ten czas, Ott Tanak (Hyundai) l’attendait depuis février 2021 ! C’est dire le temps qui s’est écoulé depuis sa dernière victoire en WRC. Autoritaire après le retrait de son principal rival Esapekka Lappi (Toyota), l’Estonien a triomphé sur le Rajd samochodowy z Sardynii, oferując Hyundaiowi pierwszy sukces w erze hybryd.
Na włoskiej wyspie mistrz świata 2019 wykorzystał niepowodzenia swojego byłego zespołu, Toyoty. Kalle Rovanperä szybko wycofał się z wyścigu o zwycięstwo po tym, jak przez cały piątek przemierzał trasę, tracąc prawie 50 sekund do lidera grupy, Ott Tänak zobaczył, jak Elfyn Evans wycofał się na resztę dnia z powodu problemu z ciśnieniem wody w swoim Yarisie.
Jakby tego było mało, Japończycy wkrótce stracili 3e siłacz, Esapekka Lappi. Walcząc z Ottem Tänakiem, Fin popełnił błąd podczas OS10, pierwszego w sobotę, otwierając szeroko drogę rywalowi. Gdy kierowca Toyoty upadł i został zmuszony do wycofania się na resztę dnia, Estończyk skorzystał z okazji i wystartował.
⚠️ Lider @EsapekkaLappi wypadł z @Rally_d_Italia na SS10 😞😞#WRCLive | #WRC | #RallyItaliaSardegna | #JumpingInTheDust
— Rajdowe Mistrzostwa Świata (@OfficialWRC) 4 czerwca 2022 r.
Tänak na podbitej ziemi
Czas skrócony za czasem przedstawiciel Hyundaia nie wdawał się w szczegóły i wygrał 6 z 8 odcinków specjalnych (7, jeśli liczyć OS17, na którym uzyskał ten sam czas co Kalle Rovanperä po czerwonej fladze spowodowanej przez Adriana Fourmaux) w grze, odpychając na dobre swoich najbliższych prześladowców, Craiga Breena (M-Sport) et Dani Sordo (Hyundai). Au moment de regagner le Parc d’Assistance samedi soir, Ott Tänak comptait 46 secondes d’avance sur Breen et plus d’une minute sur Sordo. De quoi prévoir une sortie dominicale relativement calme.
Zgodnie z oczekiwaniami niedziela byłego kierowcy Toyoty minęła spokojnie. Mając całkowitą kontrolę przez pierwsze 4 odcinki specjalne tego dnia, Ott Tänak gładko zakończył wyścig na 6. miejscu na Power Stage, co nie dało mu żadnych dodatkowych punktów, nawet jeśli opuścił wyścig z 25 punktami po swoim 15. zwycięstwie w karierze. W trudnych ostatnich miesiącach mieszkaniec Kärli idealnie wsiadł na siodło, wygrywając Rajd Sardynii, jego 2.e sukces na miejscu po 2015 roku, 1e od Rajdu Arktycznego w lutym 2021 r., a wszystko to z ponad minutowym wyprzedzeniem.
Najlepszy wynik w karierze Loubeta
Ten Rajd Sardynii był także ponownym startem Pierre-Louisa Loubeta. Wracając do mistrzostw świata w M-Sport Ford Puma i coraz pewniejszy siebie, Korsykanin uzyskał najlepszy wynik w swojej karierze za swoje 2e rajd ze strukturą brytyjską. W piątkowym meczu z pierwszych zawodów specjalnych drużyna Tricolore prowadzona przez Vincenta Landaisa znalazła się na pewien czas w czołowej trójce, po czym przegrała z doświadczeniem Daniego Sordo.
Na mecie Pierre-Louis Loubet znalazł się u stóp podium, plasując się na 2. miejscue najlepszym kierowcą M-Sport weekendu, za Craigiem Breenem. Wśród Francuzów był także najbardziej energiczny, ponieważ jego kolega z drużyny Adrien Fourmaux (M-Sport) po raz kolejny nie ukończył zawodów po wypadnięciu z toru podczas OS17, ostatniego w SOBOTĘ. Uszkodzenia jego Pumy są znaczne, Northerner nie wystartował w niedzielę.
Moment, w którym wszystko poszło nie tak @Adrien Fourmaux 😞 ⤵️#RallyItaliaSardegna | #WRC | #WRCLive | #JumpingInTheDust
— Rajdowe Mistrzostwa Świata (@OfficialWRC) 4 czerwca 2022 r.
Kalle Rovanperä, znajdujący się w niekorzystnej sytuacji ze względu na swoją piątkową pozycję otwierającego, wykorzystał niepowodzenia swoich kolegów z drużyny, Esapekki Lappi i Elfyna Evansa, ale także Thierry Neuville (Hyundai) i Adrien Fourmaux o kilka miejsc w klasyfikacji generalnej. Pomimo 3 minut dzielących go od Otta Tänaka Finowi udało się uzyskać 5e pozycję, umacniając swoją pozycję lidera w mistrzostwach.
W mistrzostwach Kalle Rovnaperä nadal prowadzi ze 120 punktami, o 55 więcej niż jego najbliższy rywal, Thierry Neuville. Zwycięzca Sardynii Ott Tänak awansował na 3. miejsce, przed Craigiem Breenem i Takamoto Katsutą (Toyota). Wśród producentów liderem pozostaje Toyota z 200 egzemplarzami, a za nią plasują się Hyundai (161) i M-Sport (120).
Gryazin zwyciężył po raz pierwszy od 1 roku
W WRC2 zwycięstwo odniósł Nikolay Gryazin, jego pierwsze zwycięstwo od Finlandii w 2019 roku. W sumie w tej kategorii Rosjanin pokonał Hiszpana Jana Solansa o 28 sekund i Jariego Huttunena o 33″1. Choć na początku ostatniego dnia Francuz Yohan Rossel po przejściu na emeryturę w piątek nie mógł już celować w pierwsze miejsce. Habowie dotarli jednak do końca Rajdu Sardynii, zajmując ostatecznie 1. miejsce w WRC11. Pomimo tej porażki pozostaje liderem mistrzostw, odkąd Andreas Mikkelsen przeszedł na emeryturę.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)