Jeden Citroën może ukryć drugi

Dziś załoga doświadczyła trzeciej zmiany warunków, gdyż po przejściu z asfaltu na szutr, przeniosła się z błota na szutr. Na koniec drugiego etapu Loeb utrzymuje dobre prowadzenie, a Petter Solberg lśni na swojej Xsarze podczas dwóch ostatnich odcinków specjalnych.

opublikowany 14/03/2009 à 17:55

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Jeden Citroën może ukryć drugi

Po porannych błotnistych odcinkach specjalnych kierowcy po południu zmierzyli się z zupełnie innym terenem, wraz z pojawieniem się słońca. Usypane kruchymi kamieniami drogi oferowały bardzo słabą przyczepność i okazały się bardzo trudne, szczególnie dla tych, którzy wyruszyli jako pierwsi.

Jako specjalny otwieracz, Sébastien Loeb musiał utrzymać przewagę, podczas gdy, logicznie rzecz biorąc, zmieniające się warunki najbardziej wpływały na niego. Jakby tego było mało, pod koniec OS 10 pięciokrotny mistrz świata zaczął mieć problemy z hamulcami, uniemożliwiając mu jakikolwiek atak. Częściowo uda mu się naprawić usterkę dzięki czystce przeprowadzonej na drodze prowadzącej do kolejnej trasy.

„To będzie bardzo trudne popołudnie. Droga była całkowicie sucha, oczyściłem dużo żwiru! », wypalił Francuz na koniec ostatniego odcinka specjalnego. „Oprócz tego mieliśmy mały problem z hamulcami, które w pierwszym odcinku specjalnym zbyt się nagrzały i straciły dużą część swojej skuteczności. W drugiej było już lepiej, choć tym razem mieliśmy duży problem z rozkładem sił hamowania. Mam nadzieję, że jutro będzie lepiej. »

Dani Sordo również ogromnie ucierpiał: „Straciłem dużo czasu na sprzątanie toru. Samochód ślizga się wszędzie, nie mamy przyczepności na żwirze. », wyjaśnił Hiszpan, zmuszony w sumie stracić na rzecz Hirvonena ponad trzydzieści sekund. „Trudno znaleźć właściwy rytm w tych nieustannych sekwencjach spinek do włosów w pierwszej i drugiej kolejności. »

Mikko Hirvonen faktycznie wyskoczył z samochodu na punkcie kontrolnym SS 10, aby sprawdzić stan swoich opon, po czym ze zdumieniem oświadczył: „Miałem wrażenie, że moje opony się przegrzały, ale w rzeczywistości wyglądają na bardzo dobre! »

„Ogólnie poszło dobrze, ale nie mogłem nadrobić czasu na Sebie, więc wolałem zwolnić i oszczędzić samochód. Mam nadzieję utrzymać jutro dobre tempo i wywrzeć na nim presję, ale czy trudno będzie go konsekwentnie pokonać? », dodał Nordyk.

Przewaga była wyraźnie po stronie tych, którzy wykorzystali kolejność przejazdu, aby cieszyć się dziś stosunkowo czystymi drogami. Tak było w przypadku Pettera Solberga, autora doskonałego występu, który na swojej starzejącej się Xsarze uzyskał czasy zdrapek w dwóch ostatnich odcinkach specjalnych.

„Naprawdę dobrze się bawiłem! », zadeklarował Norweg. „Ciężko pracowaliśmy nad samochodem i oto rezultat. Jestem bardzo szczęśliwy, to może być dla nas bardzo dobry weekend. »

Na tych samych warunkach Sebastian Ogier osiągnął także wspaniały wynik specjalny: „Najlepszy od początku rallye », Zdaniem kierowcy Citroën Junior Team. W sumie odzyskał szóstą pozycję, zwłaszcza z powodu trudności, jakie napotkał jego kolega z drużyny, Jewgienij Nowikow, któremu brakowało przyczepności po zmianie ustawień w parku serwisowym.

Ogółem Loeb utrzymuje 49?? 8 przewagi nad Hirvonenem i ponad półtorej minuty na Sordo. Petter Solberg jest czwarty w wieku 15 lat? Hiszpana, natomiast Matthew Wilson nie oddala się od upragnionej przez Ogiera 5. pozycji.

Le second pilote M-Sport, Jari-Matti Latvala, est quant à lui très loin derrière, à la 19ème position, suite à sa sortie de route dans la seconde spéciale matinale.

Wreszcie Armindo Araujo nadal prowadzi taniec w P-WRC z 14?? przed swoim prześladowcą, natomiast Martin Prokop jest pierwszym z Juniorów z przewagą około dwudziestu sekund.

Jutrzejszy sprint finałowy będzie obejmował trzy odcinki specjalne, w tym najdłuższy rajd o długości 40,54 km, start jutro rano o godzinie 8:18 czasu francuskiego.

Ranking dnia drugiego:

1. Loeb / Elena Citroën C4 3h33?43??8
2. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +49??8
3. Sordo / Marti Citroën C4 +1?36??0
4. Solberg / Mills Citroën Xsara +1?51??9
5. Wilson/Martin Ford Focus +5?13??7
6. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +5?42??8
7. Novikov / Moscatt Citroën C4 +6?22??8
8. Rautenbach / Barritt Citroën C4 +7?23??5
9. Villagra / Perez Companc Ford Focus +9?00??9
10.Al Qassimi / Orr Ford Focus +9?29??6

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz