Emerson Fittipaldi: „Byłem pilotem, a oto jestem kierowca…”

Dwukrotny mistrz świata Formuły 1, podwójny zwycięzca wyścigu Indianapolis 500, „Emmo” to ponadczasowa ikona, święty potwór, jaki sport bez wątpienia wyprodukuje ponownie. Zaprasza nas do podróży mercedesem jego wyjątkową trajektorią… Étoile zobowiązuje!

opublikowany 10/12/2023 à 18:15

Jeana-Michela Desnouesa

0 Zobacz komentarze)

Emerson Fittipaldi: „Byłem pilotem, a oto jestem kierowca…”

Zdjęcia: Beto Issa

Witaj Emersonie. Czy nadal jeździsz EQS 580 4matic, czy robi to na potrzeby naszej przejażdżki?

To mój prywatny pojazd! Uwielbiam to Mercedes, jego komfort, imponującą technologię i wydajność. Jest wyposażony w całkowicie elektryczny napęd na wszystkie koła składający się z dwóch silników, po jednym na każdą oś, o łącznej mocy 385 kW (523 ch. Przyp. red.), który pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 4''3. Przyjdź, zobaczysz!

Kiedy Twoje pierwsze wspomnienia były związane z samochodami?

Mój ojciec był dziennikarzem motoryzacyjnym i kiedy miałem około 5, 6 lat, zabrał mnie do Interlagos. Pierwszy raz zobaczyłem samochody wyścigowe i zakochałem się od pierwszego wejrzenia. Pamiętam, że od razu mu powiedziałem, że chcę zostać kierowcą wyścigowym. Mój ojciec jeździł amatorsko, a mama także mercedesem. W 1952 roku za kierownicą diesla 180 wystartowała w 24-godzinnym wyścigu Interlagos z inną kobietą. Byłem małym chłopcem, ale dobrze to pamiętam, bo skończyła przed moim ojcem. Prawie doprowadziło to do rodzinnej tragedii. (śmiech) Zawsze miałem to marzenie w głowie, aby samemu pilotować.

Będziesz musiał poczekać jeszcze kilka lat, żeby to zrozumieć!

Mój brat Wilson i ja zaczęliśmy budować, ponieważ po prostu nie mieliśmy pieniędzy na ściganie się. Stworzyliśmy małą firmę o nazwie „Formula 1 Steel Wheels”, która produkowała felgi. Miałem 16 lat, a mój brat 19. Z produkcji przeszliśmy do sprzedaży, aby mieć środki na budowę gokartów. Ta firma „Mini Kart” nadal istnieje! Nie znam brazylijskiego kierowcy, który na początku swojej kariery nie włożyłby tyłka w podwozie Mini Kart. (śmiech)

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz