Carlos Sainz i Lucas Cruz wygrywają Dakar 2024 dla Audi!

Carlos Sainz odnosi swoje czwarte zwycięstwo w Dakarze i przynosi Audi pierwszy triumf w najsłynniejszym rajdzie rajdowym. Guillaume de Mévius i Sébastien Loeb uzupełniają podium.

opublikowany 19/01/2024 à 09:50

Medhiego Casauranga

1 Zobacz komentarze)

Carlos Sainz i Lucas Cruz wygrywają Dakar 2024 dla Audi!

Audi RS Q e-tron E2 wygrywa Dakar 2024! © DPPI / Marcin Kin

Dakar 2024, Etap 12 – Ranking

Dakar 2024 – Klasyfikacja generalna

  • Ten ostatni etap Dakaru 2024, przeprowadzony wokół Yanbu (Arabia Saudyjska) na dystansie zaledwie 170 km, nie zmienił niczego w stanie klasyfikacji generalnej. Dla nas spacer wzdłuż Morza Czerwonego był formalnością Carlos Sainz oraz Lucas Cruz, który zwyciężył w 46. edycji konkursu rallye-nalot na zakończenie ekscytującego pojedynku z Sébastienem Loeb i Fabian Lurquin (BRX).Nazywany „El Matador” Carlos Sainz odniósł tam swoje czwarte zwycięstwo w Dakarze, po sezonach 2010 (Volkswagen) i 2018 (Peugeot) w Ameryce Południowej i 2020 w Arabii Saudyjskiej (Mini).

  • Dla Audi jest to pierwszy sukces w Dakarze. Owoc długiej pracy, ponieważ niemiecka marka opracowała w 2021 roku rewolucyjny napęd 4×4, zawierający 3 silniki elektryczne pochodzące z Formuła E a także turbodoładowany silnik benzynowy od DTM pełniący funkcję generatora. Po obiecującym odkryciu w 2022 r. i całkowitej katastrofie w 2023 r. (wypadki Sainza i Peterhansela) firma Rings w końcu osiągnęła swoje cele.
  • Podium uzupełnili po raz kolejny Sébastien Loeb i Fabian Lurquin. Podobnie jak w latach 2022 i 2023, zostali pokonani przez silniejszych od nich, mimo że ich licznik zwycięstw etapowych po raz kolejny jest wyższy niż zwycięzców finału. Duet francusko-belgijski kończy Dakar w wielkim stylu zwycięstwem na 5. etapie w najbliższy piątek.
  • Po swoim pierwszym starcie w kategorii premier w Dakarze Guillaume de Mévius (Toyota) zadziwił swój świat. Belg wraz ze swoim francuskim nawigatorem Xavierem Panserim wspina się na podium po zwycięstwie w 1. etapie. Drugi na ostatnim etapie, ze stratą 5'09 do Loeba i drugi w klasyfikacji generalnej, de Mévius to niewątpliwie jeden z przyszłych wielkich zawodników tej dyscypliny. sport!
  • Kaskader Guerlain Chicherit uspokoił się pod koniec Dakaru 2024. Po zdobyciu dwóch najszybszych czasów z rzędu, kierowca Toyoty Overdrive zajął 4. miejsce w końcowej klasyfikacji generalnej, co było jego najlepszym osiągnięciem w karierze.
  • W morzu Toyoty Hilux T1+ korsarz Martin Prokop przedarł się na 5. miejsce. Całkiem nieźle jak na kogoś, kto buduje i rozwija swojego Forda Raptora bez pomocy fabryki Forda M-Sport, całkowicie przejrzyści w sprawie tego wyścigu o swój debiut (porzucenie Nani Roma).
  • Francuz Mathieu Serradori i Loic Minaudier (Century) ponownie zakończyli wyścig jako honorowi zwycięzcy pojazdów z napędem na dwa koła (10. miejsce), przed Christianem Lavieille i Valentinem Sarreaudem na nowym buggy Optimus Evo 5 od MD Rallye Sport. Laia Sanz i Maurizio Gerini (Century) zajęli 3. miejsce.
  • W kategorii Challenger (były T3) Amerykanie Mitch Guthrie i Kellon Walch powinni byli zapewnić Taurusowi pierwsze zwycięstwo w Dakarze. Jednak awaria skrzyni biegów na ostatnich kilometrach pozwoliła Cristinie Gutiérrez, związanej z Pablo Moreno, również jadącej Taurusem, zwyciężyć w ostatniej minucie!
  • W SSV triumf przypadł Francuzom Xavierowi de Soultrait i Martinowi Bonnetowi, którzy zadebiutowali Polarisem RZR Pro R z zespołem Sébastien Loeb Racing. Było blisko, bo Jérôme de Sadeleer i Michaël Metge (Can-Am) zawiedli zaledwie 2 minuty z tyłu!

CZYTAJ TAKŻE > Sébastien Loeb: „Następnym razem zrobimy mocniejsze trójkąty…”

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

Yves-Henri RANDIER

19 o 01:2024

W przypadku pojazdów, które nie powinny wytrzymać dłużej niż 3 dni, marka z 4 pierścieniami kończy swój rajd w Dakarze technologią, jakiej nikt dotychczas nie stosował!

Aby napisać komentarz