Samochody, które wyjadą na tor podczas tych dwóch wydarzeń to F1 od 1987 do 1994, ci z pokolenia Prost-Senna-Schumacher, napędzany 3.5-litrowymi silnikami wolnossącymi, zapewniającymi urzekające dźwięki! Zostaną wybrani przez zespoły Peter Auto i pogrupowani w polu o nazwie Formula Legends 3.5.
Poprzez swoje historyczne wyścigi zespoły Peter Auto stawiają sobie za punkt honoru, sezon po sezonie, dzielenie się wspólną pasją do samochodów. To jest powód, dla którego te demonstracje F1 zostały przemyślane i zaprojektowane, aby przedstawić je publiczności, która w większości nie miała szansy zobaczyć, jak ewoluowały na torze w swoim czasie.
Program będzie hojny dla kierowców i widzów, obejmujący 4 sesje po 20 minut demonstracji podczas każdego z dwóch wydarzeń.
Lata 1987-1994 to złoty wiek tej dyscypliny, wraz z kulminacją pojedynku Prost-Senna i pojawieniem się Michael Schumacher który swój pierwszy tytuł zdobył w 1994 roku. Na długo przed technologicznym wyścigiem zbrojeń był to czas pojawienia się najważniejszych innowacji technologicznych, w tym dźwigni zmiany biegów w kierownicy, aktywnego zawieszenia, ABS, a nawet systemów przeciwpoślizgowych, które montowano w podwoziu napędzanym silnikiem V8 , V10, V12, a nawet silniki W12 dla krótkotrwałego zespołu Life!
Stosunkowo liberalne przepisy dotyczące „atmosfery 3.5”, obowiązujące od ośmiu sezonów (pierwsze dwa w połączeniu z 1.5 turbo), pozwalają z jednej strony porównać różne konstrukcje silników z, z jednej strony, V8-kami, co ma rację entuzjastom (Ford, Judd, Yamaha itp.); z drugiej V12 zwolenników władzy „bez względu na cenę” (Lamborghini, Ferrari, Porsche, etc.); et au final un consensus sur la pragmatique technologie V10. Peter auto nous offre l’occasion de redécouvrir ces mécaniques capables de dépasser les 14.000 trs/min aux sonorités puissantes figurant parmi les plus mélodieuses de l’histoire.
To czas, kiedy przebiegli rzemieślnicy, tacy jak Ken Tyrrell czy Eddie Jordan, wciąż potrafili znaleźć miejsce obok wielkiej czwórki, która była McLaren, Williams, Ferrari i Benettona. Wreszcie nadeszła era ostatnich jednomiejscowych samochodów Made in France wyjścia z warsztatów AGS, Larrousse czy Ligier.
CZYTAJ TAKŻE > Peter Auto prezentuje swój kalendarz na rok 2023
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)