Koniec lat 2000. zbiega się z dziwną eksmisją Rajd samochodowy Monte-Carlo w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA), chcąc zmniejszyć liczbę rund, uwzględniając jednocześnie nowe przejazdy, zdecydowała się wyrzucić Monte-Carlo z harmonogramu na rok 2009. Intercontinental Rally Challenge (IRC, przodekERC) zbiera jackpot i otwiera sezon.
Specyfikacje IRC pozwalają Automobilklubowi Monako (ACM) powrócić do oldschoolowego formatu wydarzenia, z pierwszym wydarzeniem specjalnym w środę rano i zakończeniem w środku „nocy w Turini” z dwoma przejazdami w sobotę o północy .
Czy 77. edycja Rajdu Monte Carlo będzie miała spadek jakości? Zupełnie nie! Obecne są gwiazdy IRC, a także Skoda, która powraca do rajdów Fabią S2000 dla Juho Hänninena i Jana Kopecky'ego. Dwóch byłych prezenterów WRC to freelancerzy, Didier Auriol i Toni Gardemeister. Przyszły pilot Toyota w WRC był tam także Kris Meeke (ale wycofał się po zjechaniu z trasy, co jest już nawykiem).
Ciekawostką tego testu jest operacja zaplanowana przez firmę BFGoodrich. Nazwany BFGoodrich Drivers Team, oferuje lokalnej załodze możliwość pokazania swojego potencjału na scenie międzynarodowej poprzez Peugeot inkubowany przez zespół Kronos.
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)