Pierwsza runda Mistrzostw Francji FFSA GT Rok 2018 przyniósł zwycięstwo Ginetta G55 GT4 nr 8 – SpeedCar Benjamina Lariche’a i Roberta Consaniego, po czystym wyścigu dla tandemu kierowanej przez Pascala Destemberta ekipy.
Jeszcze przed startem kilka samochodów nie opuściło w odpowiednim czasie depot, m.in Porsche Cayman GT4 nr 1 ustępującego mistrza Mike'a Parisy'ego, powiązanego z Christophe'em Lapierrei zostali zmuszeni do startu z alei serwisowej.
Jeśli Fabien Michal (Audi R8 LMS GT4 n°42 – Saintéloc Racing), autor pole position, uzyska najlepszy start w starciu z Robertem Consani (Ginetta G55 GT4 n°8 – SpeedCar), były kierowca rajdowy utrzymuje stałą presję na GT na pierścienie i po pięciu okrążeniach znalazł otwór i szybko uciekł.
Kilka chwil później na końcu tylnej prostej doszło do pierwszego zdarzenia w wyścigu, w wyniku którego doszło do zderzenia Audi R8 LMS GT4 nr 5 – Saintéloc Racing Christophe’a Hamona i Ginetta G55 GT4 Rodolphe’a Wallgrena nr 4. Ten ostatni obraca się i wraca do boksów, aby wycofać się, podobnie jak Christophe Hamon.
Prowadzenie Consaniego zostało następnie zredukowane do zera, gdy Benjamin Ricci wypadł z toru (Mercedes-AMG GT4 nr 88 – AKKA-ASP), co początkowo powoduje wdrożenie procedury Full Course Yellow, zanim samochód bezpieczeństwa umożliwi przegrupowanie się peletonu.
Po ponownym uruchomieniu Consani z łatwością utrzymał przewagę nad Michałem, który zobaczył, jak Audi R8 LMS GT4 - Orhes Racing Oliviera Pernauta wraca do wydechu. Pozycje w czołowej trójce pozostają zamrożone do czasu pierwszych przejazdów przez aleję serwisową zainicjowanych przez Fabiena Michala, który ustępuje miejsca Grégory'emu Guilvertowi.
Po obowiązkowych zmianach kierowców Benjamin Lariche prowadzi w stawce swoją Ginetta G55 z numerem 8 i wyprzedza Jima Pla (nr 4 Mercedes-AMG GT87 – AKKA-ASP) i Erica Trémouleta (nr 4 Porsche Cayman GT64 – Vic „Zespół”).
Z tyłu toczy się walka pomiędzy dwoma BMW M4 GT4 nr 3 – BMW Team France Juliena Pigueta i nr 100 – 3Y Technology Romaina Montiego, a także Audi R8 LMS GT4 nr 83 – Riviera Motorsport Antoine’a Leclerca. Ten ostatni jednak popełni mały błąd i trafi w M4 Romaina Montiego. Incydent, po którym odbędzie się przejazd byłego kierowcy Bentleya.
To właśnie w tym peletonie o czwarte miejsce walka będzie najbardziej zacięta na koniec imprezy z Pierre-Alexandre Jeanem (Ginetta G55 GT4 n°36 – CMR), którego samochód mimo to wystartował z końca stawki. po wspólnych problemach w kwalifikacjach, który powrócił na podium podium, a za nim, niczym jego cień, podążał jego mentor Soheil Ayari (Ginetta G55 GT4 n°26 – CMR).
Na myśli, Benjamin Lariche kończy swoje popołudnie zwycięsko wygrywając przed Jimem Pla, kojarzonym z Jean-Lucem Beaubelique i Erikiem Trémouletem – Olivierem Jouffretem. Pierwszą piątkę uzupełnia Ginetta G5 – CMR nr 55 firmy Jean – Tribaudini i nr 36 firmy Ayari – Tardif.
Steven Palette, kolega z drużyny Mickaela Blanchemaina, umieszcza Porsche Cayman GT4 z numerem 27 – IMSA Występ na szóstej pozycji przed Ricardo van der Ende i André Grammatico (BMW M4 GT4 n°100 – Espace Bienvenue). BMW M4 GT4 nr 3 – BMW Team France z Piguet – Hurgon podąża za Mikiem Parisym – Christophe’em Lapierre’em (Porsche Cayman GT4 nr 1 – CD Sport) i Grégorym Guilvertem – Fabienem Michalem (Audi R8 LMS GT4 nr 42 – Saintéloc Racing), które znalazły się w pierwszej dziesiątce.
W Am zwycięstwo przypadło Porsche Cayman GT4 z numerem 25 – AGS Events Nicolasa Gomara i Juliena Lamberta, choć startowali z alei serwisowej.
Wyścig w Poniedziałek Wielkanocny odbędzie się jutro o godzinie 14:XNUMX.
Ranking wkrótce
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)