Welcome Space we właściwym czasie

Ricardo van der Ende i Benjamin Lessennes wygrali dwa weekendowe wyścigi w Vigeant i logicznie przejęli kontrolę nad mistrzostwami.

opublikowany 10/07/2023 à 14:28

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Welcome Space we właściwym czasie

Pełna kasa L’Espace Bienvenue © SRO / Jules Benichou

Przez kilka tygodni niesieni pozytywną spiralą Ricardo van der Ende i Benjamin Lessennes odnieśli w tym roku czwarte, a następnie piąte zwycięstwo za kierownicą BMW M4 GT4 G82 nr 17 wystawianego na L'Espace Bienvenue. W sobotę belgijsko-holenderski duet wrócił z 6e miejsce na polach startowych, aby objąć prowadzenie na krótko przed połową. Bracia Teddy i Jimmy Clairet (Nie stanęli na podium od czasu Magny-Cours (Nièvre))Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport – AVR-Avvatar nr 10) zakończył trudną serię zajmując drugie miejsce na jednym ze swoich ulubionych torów, podczas gdy Victor Weyrich i Mateo Villagomez (Aston Martin Vantage AMR GT4 – Racing Spirit of Léman nr 92) zajął trzecie miejsce na koniec wyścigu przed Étienne Chéli i Enzo Joulié (Toyota GR Supra GT4 Evo – Matmut Evolution nr 9).

Pełna kasa L’Espace Bienvenue © SRO / Jules Benichou

Następnego dnia Lessennes i Van der Ende potwierdzili swoją obecną świetną formę, dominując w C2 od początku do końca, ku wielkiej radości André Grammatico, szefa obiektu, dumnie noszącego barwy pobliskiego Charente-Maritime. Dzięki temu nowemu sukcesowi Van der Ende i Lessennes przystąpią do przerwy letniej z 16 punktami przewagi nad Chéli i Joulié.

Leneutre-Huteau nagrodzony w Pro-Am

W kategorii Pro-Am Rodolphe Wallgren i Gaël Castelli (Audi R8 LMS GT4 – CSA Racing nr 111) wygrali w sobotę po raz czwarty razem FFSA GT, ale pierwszy dla zespołu CSA Racing. W niedzielę Joran Leneutre i Pascal Huteau zemścili się za okrutny scenariusz poprzedniego dnia. W sobotę startujący z pole position kierowcyAlpine A110 GT4 Evo z Autosport GP LS Group Performance n°110 zmierzał w stronę pierwszego zwycięstwa, gdy awaria układu kierowniczego położyła kres ich dobrym osiągom. W C2 młody 18-latek z Normandii, mistrz Francji Am Cup 2021, nie pozostawił nikomu innemu poszukiwania laurów. W mistrzostwach Christophe Hamon i Grégory Guilvert (Audi R8 LMS GT4 – Saintéloc Racing nr 42) mają 9 punktów przewagi nad Ériciem Trémouletem i Olivierem Jouffretem (Mercedes-AMG GT4 – Zespół Vic’Team nr 64).

Hurgon-Ferté, zwycięzcy z grzywną

Laurent Hurgon i Alain Ferté, zdegradowani po zakończeniu drugiego wyścigu w Dijon (Côte-d'Or) z powodu wagi nieco poniżej dozwolonego limitu, chcieli wznowić marsz do przodu. Misja wykonana! Obaj mężczyźni nie tylko zdobyli oba pole position w Am Cup, ale w sobotę odnieśli także wyraźne zwycięstwo w swojej klasie dziękiAlpine A110 GT4 EVO nr 55 od zespołu Autosport GP LS Group Performance. W C2 wydawało się, że duet Ferté-Hurgon zmierza w kierunku nowego sukcesu, ale nie biorąc pod uwagę ogromnego zamieszania w momencie obowiązkowego pit stopu, za który otrzymali karę 23 sekund po mecie. Cały zysk dla Corentina Suranda i Christophera Campbella (Mercedes AMG GT4 – ARMADA Racing Division nr 77). W tabeli Hurgon i Ferté pozostają o 38 długości przed Clémentem Dubem i Ronaldem Basso (Aston Martin Vantage AMR GT4 – Racing Spirit of Léman nr 74).

Francuskie mistrzostwa FFSA GT będą teraz miały dwumiesięczną przerwę letnią przed ostatnim sprintem, który poprowadzi przez Circuit de Lédenon (Gard, 22–24 września), a następnie przez Paula Ricarda (Var, 6–8 października). . .

 

Rankingi – FFSA GT

Val de Vienne. 8/9 lipca. Runda 4/6.

Wyścig 1: 1. Van der Ende-Lessennes (BMW M4 GT4 G82 – Espace Bienvenue n°17), 33 okrążenia w 1h00'12''242, 2. J. Clairet-T. Clairet (Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport – AVR-Avvatar nr 10) przy 5”310, 3. Wallgren-Castelli (Audi R8 LMS GT4 – CSA Racing nr 111) przy 12”556 (1er Pro-Am), 4. Weyrich-Villagomez (Aston Martin Vantage AMR GT4 – Racing Spirit of Léman nr 92) 13''687, ... 7. Hurgon-Ferté (Alpine A110 GT4 EVO – Autosport GP LS Group Performance nr 55) przy 17''828 (1er Am Cup) itp. PP: J.Leneutre (Alpine A110 GT4 Evo – Autosport GP LS Group Wydajność nr 110) w 1'39''900. MT: J. Leneutre'a w 1'40''794

Wyścig 2: 1. Van der Ende-Lessennes, 34 okrążenia w 1h00'29''198, 2. J. Clairet-T. Clairet na 4”786, 3. Chéli-Joulié (Toyota GR Supra GT4 Evo – Matmut Evolution n°9), … 6. Leneutre-Huteau (Alpine A110 GT4 Evo – Autosport GP LS Group Performance nr 110) przy 20''394 (1er Pro-Am),… 8. Surand-Campbell (Mercedes AMG GT4 – ARMADA Racing Division nr 77) o 26”018 (1er jestem) itp. PP: B. Lessennes (BMW M4 GT4 G82 – Espace Bienvenue nr 17) w 1'39''759. MT: B. Lessennesa w 1'41''340

 

CZYTAJ TAKŻE > André Grammatico: „Nie było mowy o tym, żebym ścigał się czymkolwiek innym niż BMW”

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz