Jeśli Grégory Guilvert wystartował z pole position w drugim wyścigu w Dijon za kierownicą Audi R2 LMS z numerem 8, kierowca Saintéloc Racing oddał kontrolę nad wyścigiem Porsche 997 GT3 RSR Anthony'ego Beltoise'a zwycięski w pierwszym wyścigu rozegranym w sobotę. Pomimo nacisków ze strony Mike'a Parisy'ego (Porsche 997 Ruffier Racing), który również próbował chronić swoje miejsce przed R8 LMS Saintéloc Racing Grégory'ego Gulverta, liderowi udało się objąć krótkie prowadzenie, zanim Mike Parisy oddał salwę z pit stopów.
Kierowca Ruffier Racing zastosował właściwą strategię i Porsche 997 GT3 RSR ponownie objął prowadzenie, a na czele wyścigu stał Gabriel Abergel. Jednak David Hallyday (R8 LMS Team Audi France) zdołał wyprzedzić numer 11 i objąć prowadzenie na 22 minuty przed końcem. Henry Hassid, kolega z drużyny Anthony'ego Beltoise'a, po pit stopie przesuwa się w górę pozycji, aby dogonić nowego lidera i spróbować go wyprzedzić, opuszczając na chwilę tor. Na tym manewrze skorzystało drugie Porsche Pro GT firmy Alméras prowadzone przez Laurenta Pasquali, który obejmuje prowadzenie przed Ferrari 458 Italia Sofrev AFP autorstwa Erica Debarda.
Laurent Pasquali stanął na mecie niecałe dwie sekundy przed F458, a drugie Porsche Pro GT stanęło na podium. David Hallyday zapewnia Team Audi czwarte miejsce, a pierwszą piątkę uzupełnia zespół Audi Mercedes SLS nr 17 firmy Sébastien Loeb Wyścigi prowadzone przez Frédérica Gabillona i Gillesa Vanneleta. Zwycięzcy opuszczają tor Dijon-Presnois na szczycie mistrzostw, mając jeden punkt przewagi nad Panis-Debard. Wznowienie działań wojennych nastąpi 23 i 24 czerwca na torze Val de Vienne.
Zapraszamy do zapoznania się z relacją z GT Tour FFSA w Dijon-Presnois w kolejnym numerze AUTOhebdo, dostępnej od wtorku w wersji cyfrowej na iPada, PC i Mac, a od środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)