Rozpoczęta w kwietniu ubiegłego roku budowa toru, na którym w przyszłym tygodniu odbędzie się pierwsze w historii Grand Prix Arabii Saudyjskiej, zostanie ukończona w nadchodzących dniach. Aby sprostać temu niezwykłemu i bezprecedensowemu wyzwaniu, potrzeba było 37 000 ton asfaltu, 600 000 ton cementu, co odpowiada 30 000 metrów kwadratowych cegieł i 1 ton szkła. W ten gigantyczny projekt zaangażowanych było 400 podwykonawców, 3000 inżynierów, 300 firm i 50 narodowości.
Organizatorzy zapewniają, że zachowane zostały najsurowsze standardy bezpieczeństwa, a każdy pracownik przeszedł dedykowane szkolenie. Promotorzy twierdzą również, że skrupulatnie przestrzegano saudyjskiego prawa pracy, które w szczególności ogranicza liczbę godzin spędzonych na bezpośrednim świetle słonecznym. Położony na Corniche graniczącej z Morzem Czerwonym, w drugim co do wielkości mieście w kraju po stolicy Riyadzie, tor Jeddah będzie najdłuższą trasą miejską w kalendarzu z 2 km torów. Powinien być także najszybszy, ze średnimi przewidywanymi prędkościami rzędu 6,175 km/h i szczytami 252 km/h.
Już tylko 2️⃣ tygodnie do naszego inauguracyjnego wyścigu w Arabii!
Anticipation is rising as we are just days away from circuit completion 🔥#SaudyjskiGP 🇸🇦 # F1 pic.twitter.com/cpgLKL3t0K
- Formuła 1 (@F1) Listopad 21, 2021
Juliena Billiotte’a
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)