Mniej mocne silniki w Brazylii

opublikowany 01/11/2010 à 18:25

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Grand Prix Brazylii pod koniec tygodnia będzie wyzwaniem dla kierowców F1? ale także do samochodów. Dlatego silniki jednomiejscowych samolotów będą musiały zostać dostosowane do charakterystyki toru Interlagos, który znajduje się na wysokości 800 metrów. „ Niższe ciśnienie atmosferyczne kosztuje około 8% mocy silnika », potwierdza Rémi Taffin, kierownik ds. eksploatacji silników w firmie Zespół Renault F1, " Pomimo tej utraty mocy, wysokość faktycznie ma pozytywny wpływ na silnik, ponieważ ruchome części mniej cierpią. Mniej powietrza dostaje się do silnika, co oznacza mniejsze ciśnienie i mniejsze obciążenie tłoków, korbowodów, wału korbowego i wszystkich ruchomych elementów. »

Ponadto podczas weekendu na Interlagos będą prowadzone prace nad mapowaniem silnika, aby zoptymalizować dostarczanie mocy przy niskich obrotach. „ Przy bardzo niskich obrotach występują dwa lub trzy zakręty, które wymagają od silnika dużej elastyczności w zakresie od 8 000 do 13 000 obr/min, kontynuuje Rémi Taffin. Bardzo stopniowe zwiększanie mocy zagwarantuje dobrą równowagę podwozia i umożliwi znalezienie osiągów w drugim sektorze, który jest bardzo kręty. »

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024