24 godziny Le Mans 2022

00h27

I wyjeżdżamy na noc z nową przygodą od Fassbendera. Aktor, który bierze udział w swoim pierwszym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, popełnił błąd na szykanie Dunlop i utknął w żwirze na zewnątrz. Żegnamy się z Wami zaledwie na kilka godzin. Do zobaczenia o 7:00 w tę niedzielę na ostatniej części 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2022. Dobrej (krótkiej) nocy wszystkim!

00h07

Nadeszła kolej Corvetty nr 63 na opuszczenie garażu. Mocny cios jednak dla Amerykanina, który zostawia 15 okrążeń za sobą i niemal bez szans na zwycięstwo w GTE Pro. Mechanicy wymienili zwłaszcza lewe tylne zawieszenie

00h06

Na pokładzie Toyoty nr 8, która przedziera się przez ruch uliczny podczas nocy Le Mans

23h48

Po kilku minutach w garażu Porsche nr 93 Proton Competition wraca na tor. Fassbender pozostaje za kierownicą.

23h37

Glickenhaus wyszedł z boksów na 17. miejscu w klasyfikacji generalnej:

23h27

Po tym intensywnym upale Olivier Pla stracił trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej! Przebicie opony zmusiło Glickenhausa do przejechania okrążenia z bardzo zmniejszoną prędkością, po czym wjechał do garażu.

23h24

Zderzenie aktora i kierowcy-dżentelmena Michaela Fassbendera i Monako Vincenta Abrila w GTE Am; oba samochody mogły odjechać.

23h01

Dramat w GTE Pro!! Antonio Garcia ma spłaszczone lewe tylne koło! Z Corvetty, która była liderem kategorii, schodzą fragmenty karoserii! Hiszpan jest w Mulsanne i straci wiele miejsc!

22h38

Problem w AF Corse! Ferrari z numerem 52, które było najwyżej sklasyfikowanym Prancing Horse w GTE Pro, wróciło do boksów po stracie 3 minut na bardzo wolnym okrążeniu. Prawe przednie koło jest płaskie! Wydaje się, że w tym roku Ferrari zapomni o tym wyścigu, ponieważ drugi samochód znajduje się 2 metry za czołową Corvettą.

22h20

21h45

Mocny cios dla Porsche! Numer 91, Frédérica Makowieckiego, 4. miejsce w GTE Pro, otrzymuje karę za przejazd do boksów za nieprzestrzeganie limitów toru!

21h42

„To był dobry początek, zwierza się Charlesowi Milesi. Wiedziałem, jak wykorzystać nieszczęścia niektórych załóg, nawet jeśli zawsze żałuje się, gdy ich nadzieje zostają zniweczone na pierwszym zakręcie dwudziestoczterogodzinnego wyścigu. Mamy dobre tempo pomimo niewielkiego deficytu prędkości maksymalnej, co pozwoliło na zwiększenie różnic w ruchu. Jestem zadowolony z wykonanej dotychczas pracy i musimy utrzymać dobrą passę, mimo że postoje i ruszanie kosztowały nas ponad półtorej minuty. »

„Charles miał doskonały start do wyścigu i prawdziwą satysfakcję sprawiło mi obserwowanie go, jak jechał w tym samym tempie co liderzy, jednocześnie dobrze kontrolując degradację opon aż do końca swojego potrójnego przejazdu., dodaje Philippe Sinault, menadżer zespołu. Następnie Sébastien (Ogier) przejął stery po świetnym występie, co pozwoliło zespołowi umocnić się na miejscu w pierwszej ósemce pomimo lekkiego nadmiaru optymizmu na wejściu do boksów. To dobry start z ich strony, nawet jeśli wyścig jest jeszcze długi. »

21h34

Rzeczywiście, tempo Corvette jest nieco wyższe niż Porsche:

21h31

Gianmaria Bruni (Porsche 911 RSR #91): „Poszło mi całkiem nieźle. Nasz samochód nr 91 był dobrze wyważony podczas mojego podwójnego przejazdu po starcie. Czuję, że Corvette są dzisiaj naprawdę mocne, ale to oczywiście może się zmienić, gdy zajdzie słońce i spadnie temperatura. Będziemy musieli poczekać i zobaczyć, jak potoczy się rywalizacja w nadchodzących godzinach. »

© Jan-Patrick Wagner / DPPI

21h27

Michael Christensen (Porsche 911 RSR #92): „Samochód prowadzi się bardzo dobrze, a opony zapewniały dużą przyczepność podczas mojego podwójnego przejazdu. W dalszym ciągu odczuwałem lekką podsterowność, ale możemy sobie z tym poradzić. Niestety, nasze wyczucie czasu nie było szczęśliwe w wolnej strefie i prowadząca Corvette zyskała ponad minutę na prowadzeniu. Spodziewam się, że w ciągu najbliższych 24 godzin różnice się wyrównają. »

© Jan-Patrick Wagner / DPPI

21h24

Julien Andlauer (Porsche) prowadzi w klasie GTE Am. Kierowca Porsche pozostawił kierownicę swojemu koledze z drużyny Cooperowi McNeilowi:

„W porównaniu z konkurencją celowo obraliśmy inną strategię. W fazie otwarcia spędziłem za kierownicą prawie trzy godziny. Nasz samochód był naprawdę mocny na początku wyścigu. Podczas testów było tu cieplej niż kiedykolwiek doświadczyliśmy. To był właściwie skok w nieznane, ale szybko wyprowadził nas na czoło. Teraz trochę złapię oddech i mam nadzieję, że moi koledzy z drużyny będą się bawić równie dobrze, jak ja w naszym samochodzie. »

© Thomas Fenetre / DPPI

21h20

21h18

W zespole Richard Mille Racing Charles Milesi zdobywa czterokrotność, po czym przekazuje kierownicę debiutantce Lilou Wadoux. Całkowicie czerwona Oreca 07 zajmuje 9. miejsce w LM P2.

Aby przeczytać także