Grand Prix Singapuru 2017
Zapoznaj się z analizą GP Singapuru przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2132 AUTOhebdo, dostępnym od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach oraz od środy w kioskach.
Mercedes ucieka nieco dalej w klasyfikacji konstruktorów z przewagą 102 punktów nad Ferrari.
Tymczasowa klasyfikacja GP Singapuru:
Hamilton pozostaje niepokonany od wznowienia rozgrywek po wakacyjnej przerwie, mając na koncie 3 zwycięstwa z rzędu.
Lewis Hamilton (Mercedes) wygrywa GP Singapuru na torze Marina Bay i wykorzystuje przejście na emeryturę Sebastiana Vettela (Ferrari), aby zwiększyć swoją przewagę do 28 punktów. Daniel Ricciardo (Red Bull) i Valtteri Bottas (Mercedes) uzupełniają podium.
Carlos Sainz Jr (Toro Rosso) zajmuje czwarte miejsce przed Sergio Pérezem (Force India). Jolyon Palmer (Renault) i Stoffel Vandoorne (McLaren) podążają za Meksykaninem. Lance Stroll (Williams) zajmuje ósme miejsce, przed Francuzami Romainem Grosjeanem (Haas) i Estebanem Oconem (Force India). Ośmiu kierowców przeszło na emeryturę. To najlepszy wynik w F1 dla Sainza Jr, Palmera i Vandoorne'a.
Hamilton wygrywa GP Singapuru przed Ricciardo i Bottasem! Jego przewaga nad przechodzącym na emeryturę Vettelem wynosi obecnie 28 punktów. To jego 7. sukces w sezonie, 60. w karierze.
Hamilton pokonuje ostatnie okrążenie wyścigu, a limit 2 godzin został przekroczony.
Hamilton rozpoczyna 57. i ostatnie okrążenie wyścigu, przy czym limit Grand Prix wynosi dwie godziny.
Do flagi w szachownicę pozostały 3 minuty wyścigu, a pozycje wydają się zamrożone. Hamilton jest na dobrej drodze do zwycięstwa i powiększenia swojej przewagi w mistrzostwach do 28 punktów.
Na 7 minut przed końcem pierwszą trójkę dzieli nieco ponad 3 sekundy różnicy pomiędzy samochodami. Hamilton ma do pokonania niecałe 7 ton.
Pusty garaż Scuderia Ferrari:
Puste uczucie #SingaporeGP pic.twitter.com/et4rUVBlPx
- Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 17 września 2017
Magnussen wrócił do garażu. Kierowca Haasa dołącza do listy odchodzących na emeryturę.
10 minut przed metą Magnussen właśnie stracił MGU-K. Kierowca Haasa może być ósmym kierowcą, który odchodzi na emeryturę.
Obraz porzucenia Hülkenberga:
JESZCZE 11 MINUT: @HulkHulkenbergjego wyścig dobiegł końca. Jest zmuszony wycofać się z wyścigu z powodu problemu mechanicznego #SingaporeGP # F1 pic.twitter.com/QAHHRkTqP6
- Formula 1 (@F1) 17 września 2017
13 minut przed metą Hülkenberg wrócił do boksów, aby wycofać się z powodu problemu mechanicznego. Ocon zajmuje 10. miejsce. Niemiec, który na początku zawodów walczył o podium, zsiadł jako 7. kierowca.
Na 17 minut przed końcem Grosjean celuje w ósme miejsce za Strollem, tracąc niecałą sekundę do kierowcy Williamsa. Francuzowi pozostaje zagrożenie ze strony Hülkenberga.
Mercedes poprosił Hamiltona, aby zwolnił tempo, aby peleton został zgrupowany w przypadku ponownego przerwania wyścigu, a jeden kierowca mógłby potencjalnie otrzymać „darmowy” pit stop. Lider wyścigu odpowiedział, że nie czuje się komfortowo jadąc poza swoim tempem. Pozostało niecałe 18 minut wyścigu.
Hamilton stracił prawie 2 sekundy na rzecz Ricciardo, który był o 2 sekundy od Mercedesa. Na kolejnym okrążeniu Brytyjczyk wrócił do normalnego tempa.
Na 21 minut przed końcem Grosjean znajduje się pod presją Hülkenberga, który traci niecałą sekundę do kierowcy Haasa. Ocon również podąża za Renault o kilka dziesiątych sekundy.
Na 22 minuty przed końcem Hamilton ma już prawie 4 sekundy przewagi nad Ricciardo. Brytyjczyk wydaje się dziś zdecydowanie nietykalny.