24 godziny Le Mans 2021
Rozpoczyna się trzecia godzina wyścigu. Przejdź teraz pod ten link i kontynuuj z nami 24-godzinny wyścig Le Mans: https://www.autohebdo.fr/endirect/h3-h5-19h-21h
Zaniepokojona wypadnięciem GT z toru Jota z numerem 38 prowadzona przez Anthony'ego Davidsona zakończyła wyścig na żwirze w szykanie Dunlop po imponującym pierwszym przejeździe Antonio Felixa da Costy.
Różne zespoły korzystają ze strefy spowolnienia, aby zjechać do boksów. Po skomplikowanym pierwszym przejeździe Kévin Estre oddaje swoje miejsce Michaelowi Christensenowi za kierownicą zespołu Porsche GT z numerem 92.
Powrót deszczu w alei serwisowej. Samochód stowarzyszenia SRT41 prowadzony przez Takumę Aoki wyjechał na żwir szykany Dunlop.
Oto rankingi po drugiej godzinie ścigania:
Pit stop dla Toyoty numer 8 Sébastiena Buemiego. Toyota z numerem 7 ponownie obejmuje prowadzenie z Mikiem Conwayem za kierownicą. L'Alpine również zjeżdża do boksów i nadal zajmuje trzecie miejsce wraz z Nicolasem Lapierre. Francuski samochód jechał w tym samym czasie co lider, zanim się zatrzymał.
Powoli numer 71 Inception Racing wraca do boksów. Należy pamiętać, że podwozie tego samochodu zostało zmienione wczoraj po wypadku podczas testów.
High Class Racing numer 20 prowadzony przez Dennisa Andersena kręci się w Tertre Rouge. Duńczyk odchodzi.
Sébastien Buemi, prowadzący wyścig wraz z Toyotą z numerem 8, przesuwa się w prawo na linii startu-mety, aby umożliwić inżynierom znajdującym się w boksie ocenę możliwych uszkodzeń. Zespół mówi Szwajcarowi, aby zachował spokój i że z samochodem wszystko jest w porządku.
Toyota z numerem 7 zatrzymuje się już w boksie, aby zmienić tylko prawą tylną oponę. Siostrzany samochód numer 8 obejmuje prowadzenie pomimo kolizji z LM P2 w Dunlop. Prognozuje się, że deszcz powróci do Mulsanne…
Pojedynek dwóch AF Corse o prowadzenie w kategorii GTE Pro. Numer 51 obejmuje prowadzenie z Alessandrio Pier Guidi na czele… natychmiast przejęty przez Daniela Serrę za kierownicą numeru 52.
Różne strategie w zespole Porsche GT. Richard Lietz zastąpił Gimmiego Bruniego w numerze 91, a Kevin Estre pozostaje za kierownicą modelu z numerem 92.
Pierwsza zmiana kierowcy w Hypercar z Richardem Westbrookiem ustępując miejsca Romainowi Dumasowi w Glickenhaus nr 709. Anglik przemówił:
« Pierwszy raz jechałem tym samochodem w deszczu. Jazda była dość brutalna, samochód był żywy, było trudno. Na początku wyścigu przy słabej widoczności bardzo trudno było wyraźnie widzieć, ale warunki na torze coraz bardziej się poprawiają. Miałem pewne problemy z radiem, ale poza tym kontynuujemy. Byłem zaskoczony, że machano zieloną flagą, ponieważ po okrążeniach samochodu bezpieczeństwa nie widzieliśmy zbyt wiele.»
Nicolas Lapierre obserwował swój drugi pit stop i potwierdza, żeAlpine nr 36 wykonuje przejazdy tak długo, jak dwie Toyoty GR010-Hybrids! Francuz ponownie startuje z trzeciej pozycji, 3'1 cali za czołową Toyotą nr 12.
Czy wiedziałeś ? Akademia Rookie firmy AUTOtygodniowo wspiera kierowcę rajdowego Yohana Rossela, obecnego lidera WRC3, zwłaszcza za pośrednictwem platformy crowdfundingowej!
Samochody rozpoczynają drugą falę pit stopów. Wszyscy noszą teraz gładkie opony.
Na początku były pewne problemy w GTE Pro, oceńcie sami:
https://twitter.com/24heuresdumans/status/1429099245408333825
Słońce wróciło na tor Circuit de la Sarthe.
Rankingi po godzinie:
Aby przeczytać także
Klasyczny