Wycieczka po Korsyce 2018
Zdjęcia drugiego przejścia II etapu wraz z wyjściami Latvali i Meeke:
Zdjęcia dnia od Hyundaia:
Kilka zdjęć Hyundaiów w akcji na II etapie:
Więcej niesamowitych zdjęć z #TourdeKorsyka dzień 2! #PięknaKorsyka #WRC #HMSGOOfficial pic.twitter.com/QjGDwNerYP
— Hyundai Motorsport (@HMSGOOfficial) 7 kwietnia 2018
Mäkinen: „To bardzo dobry dzień. Musisz się ciągle uśmiechać. Tak, reakcja Jari-Mattiego (który wydawał się entuzjastyczny po swoim wycieczce) może być zaskakująca, ale był po prostu szczęśliwy, że znaleźliśmy rozwiązanie w zakresie ustawień na asfalcie. »
Elena: „Moje przebudzenie przebiegło bardzo dobrze, po tym jak poprzedniego dnia zjadłam kiełbasę (nawiązanie do tweeta z Citroënem Loeba w rowie). »
Ingrassia: „Naprawdę miło ich znowu zobaczyć po tak długim czasie. Spróbują ponownie w Hiszpanii, a my będziemy na nich czekać. »
Loeb: „Samochód spisuje się dobrze, jestem z niego zadowolony. Ale to nie to samo, kiedy nie bierzesz już udziału w walce. Moje czasy jakoś specjalnie mnie nie zaskakują, a może są dobrą niespodzianką. Tempo jest bardzo wysokie, to co przydarzyło się mojemu koledze z drużyny, zdarza się cały czas w rajdach. »
Ogier: „W rajdach nigdy nie mamy 100% kontroli. Zawsze należy spodziewać się nieoczekiwanego. Na przykład nie mogłem zmienić koła aż do ostatniego SS. »
Neuville: „Jeśli Tänak nie popełni żadnego błędu, będziemy musieli zadowolić się trzecim lub czwartym miejscem. »
Lappi: „Dobrze jest móc walczyć z Thierrym. Tym samochodem możemy jechać jeszcze szybciej. Nie jestem zachwycony, bo zawsze musimy celować w coś lepszego. »
Zdjęcia Citroëna Meeke’a po tym, jak zjechał z drogi:
C3 WRC Meeke’a w SS10 (załoga w porządku) #WRC #TourdeKorsyka #WRCLive pic.twitter.com/ztBJPZwNlX
— WRC (@OfficialWRC) 7 kwietnia 2018
Mikkelsen: „Zwykle walczę z moimi przeciwnikami, ale w ten weekend będę walczył z moim samochodem. Próbowałem dostosować sposób jazdy. Jesteśmy trochę zagubieni, ale wiemy, że możemy jechać szybko, nawet jeśli nie możemy tego pokazać w tym rajdzie. Mam nadzieję, że dokonamy dobrych zmian na Power Stage, w przeciwnym razie zdobycie punktów bonusowych będzie trudne. »
Ostatni etap Tour de Corse powinien rozpocząć się o godzinie 9:23 odcinkiem specjalnym Vero – Sarrola – Carcopino. Będzie to najdłuższa trasa imprezy z pomiarem czasu 55,17 km, która poprzedza Power Stage. Ostatni dzień wydarzenia będzie można śledzić na żywo za pomocą naszego tekstu na żywo.
Wyniki Bonato oczekują na publikację. Francuz padł ofiarą problemu z GPS i mógł wrócić do czołowej trójki w WRC 2, choć obecnie zajmuje 4. miejsce za Andolfim i Veibym.
Dzień kończy się źle dla Citroëna. Kris Meeke wypadł z trasy na 15,35 km Novella, SS10 wyścigu Tour de Corse kończącego drugi etap. Irlandczyk z Irlandii Północnej ponownie zajął drugie miejsce, obok Thierry'ego Neuville'a (Hyundai). Kierowca Citroëna zostałby uwięziony przez błąd w notatkach.
Podczas gdy Jari-Matti Latvala (Toyota) wycofał się z wyścigu pod koniec SS8 po zjechaniu z trasy, jego koledzy z drużyny wyróżnili się, dzieląc się startem w Novelli z czasem 11:07:1, wyprzedzając Thierry'ego o trzy sekundy Neuville, tuż za Sébastienem Loebem (Citroën). Elfyn Evans (M-Sport) był cztery sekundy za nim, wyprzedzając Daniego Sordo (Hyundai) o sześć dziesiątych. Sébastien Ogier (M-Sport) nie ryzykował, kończąc wyścig o osiem sekund tuż za Andreasem Mikkelsenem (Hyundai).
Sébastien Ogier utrzymuje 44”5 przewagi nad Ottem Tänakiem, który zajął drugie miejsce z dziesiątą, wyprzedzając Thierry’ego Neuville’a. Esapekka Lappi wyprzedza Daniego Sordo, Elfyna Evansa i Andreasa Mikkelsena o około dziesięć sekund.
Pierre Budar (Citroën): „Nie mamy jeszcze żadnych szczegółów, ale byłby problem z notatkami. Nie na Tour de Corsica liczyliśmy. »
Inne informacje do sprawdzenia dotyczące Meeke. Kierowca Citroëna wjechał w zakręt na 5., a nie na 3. biegu.
Veiby zakończył wyścig ze stratą ponad 2 minut do swoich rywali. „Zepsuła się skrzynia biegów, utknąłem na pierwszym biegu. » Norweg spada na 3. pozycję w WRC 2, za Andolfim.
Problem ze skrzynią biegów potwierdza to w przypadku Veiby. Kierowca Skody utknął na biegu.
Veiby zwalnia w trybie specjalnym, prawdopodobnie nie może zmienić biegu. Norweg zajmuje 2. miejsce w WRC 2.
Meeke zostałby uwięziony przez błąd w notatkach. Co wyjaśniałoby brak śladów opon na drodze oraz znaczną odległość, jaką przejechało C3 WRC przed zatrzymaniem się w krzakach.